SEO optimalizace

Co to je SEO?

SEO je optimalizace webů pro vyhledávače. Jsou to procesy, jejichž výsledky ovlivňují viditelnost webu ve vyhledávačích. Obecně řečeno, čím výše a čím častěji se web objevuje přirozeně (neplaceně) ve výsledcích vyhledávače, tím více návštěvníků (zákazníků) web může z internetového vyhledávače získat.

SEO popisy kategorií

Při popisu kategorie je nutné myslet na to, že text musí být výstižný, obsahovat daná klíčová slova a zároveň nesmí být moc dlouhý (3–5 řádků na obrazovce), protože obecně na e-shopech je už okolo 60% návštěvnosti z mobilních telefonů. Takový uživatel by místo produktů viděl dlouhý popis kategorie. 

Pokud popis kategorie či sekce máte přeci jenom delší, část textu se umístí na stránku nahoře - odkáže se na Číst dále a zbytek textu na konec stránky dolů. (V případě, že by se vám to nedařilo, kontaktujte nás.)

Důležité je tzv. interní prolinkování, které vám získá plusové body u vyhledávacích robotů. Co to znamená? Vzájemně propojit kategorie a sekce, podsekce – odkazovat v textech na jiné stránky, podstránky, produkty.

Indexování filtrů kategorií

Díky tzv. indexovatelným filtrům dokážeme vyhledávací roboty nechat zaindexovat například stránku Pánské červené bundy, která může být pro řadu návštěvníků zajímavá, ačkoli ve stromu sekcí máte pouze Oblečení > Bundy a určení Pánské a barva jsou u produktů zadané pomocí parametrů.

Jak na to, aby se indexovaly filtry kategorií, najdete zde.

SEO popisky sekcí

S popisky v sekcích je tomu obdobně jako u kategorií, ale vše už by mělo být detailnější a podrobnější. Klíčová slova mohou být vytučněná či zvýrazněná a proklik (interní prolinkování), by mělo být také vizuálně zvýrazněné, například podtržené (mělo by být automaticky).

SEO popisky detailu produktu

Popisek pro meta description (na záložce SEO) si vyhledávače vezmou buď z textu popisu detailu produktu, pokud nějaký popis existuje. A nebo si vezme popis z meta description.. Také se může stát, že vyhledáváč vybere úryvek textu z cílové stránky. Titulek není třeba vyplňovat, bere se automaticky z názvu produktu. Klíčová slova také nemusíte již vyplňovat, jelikož vyhledávače toto už dnes ignorují.

NEJVĚTŠÍ chyba - slepě opsat popisky přímo od výrobce - Google bere jako duplikaci (pokud máte originální pravdivý a přesný popisek, máte super náskok před konkurencí)

Skvělým plus je, že pokud máte na e-shopu blog nebo nějaké články (obsahově hodnotné), prolinkujte je s detailem produktu a opačně. Třeba k plavkám a spodnímu prádlu můžete nalinkovat - Jak vybrat spodní prádlo, Jak správně změřit velikost podprsenky, Jak prát a sušit podprsenky, k saténovým košilkám - Jak prát a pečovat o saténové oblečení a podobně.

SEO u obrázků

Obrázky ve wpjshopu po vygenerování jeho verzí optimalizovaných pro rychlé načítání dostávají vlastní pojmenování. Vyplníte-li ale u obrázku Titulek, dostane se tento text jako Title do produktové sitemap, kde je na konkrétní produkt napárovaná jak url adresa obrázku v tagu <image:loc>, tak právě titulek v tagu <image:title>. Díky tomu vyhledávače dostanou textový obsah v ideální formě, včetně mezer, diakritiky atp., nemusí jej přebírat z názvu souboru.

Mít vyplněný SEO popisek u obrázků (ALT tag pro obrázky) je také velice důležité nejen pro zákazníky, ale i pro vyhledávače. Neustále se zvyšuje se množství lidí, kteří vyhledávají zboží, které chtějí koupit, právě pomocí obrázků. Nebo hledají inspiraci třeba pro letní šaty na svatbu v boho stylu a nevědí, jak přesně by měly vypadat, tak se přepnou do vyhledávání podle obrázků. 

Pro vás jako majitele e-shopu to znamená, že je třeba mít vyplněné všechny SEO popisky obrázků a prodáváte-li i do zahraničí, tak nejen v češtině – tuto možnost nabízíme i pro jazykové mutace.

Popisek obrázku by měl být: 

  • co nejpřesnější a nejpravdivější, 
  • neměl by přesáhnout 125 znaků včetně mezer,
  • popis obrázku by měl být jako, když popisujete věc někomu, kdo ji nevidí – tak, aby si ji dokázal co nejpřesněji představit. Například "Bavlněné červené tričko s krátkým rukávem a potiskem LOVE".

Proč je text u obrázků důležitý:

  • obsah je přístupný i pro nevidomé, program pro čtení obrazovky přečte, co je u obrázku napsáno,
  • obrázky se skvělým alternativním textem – popiskem – na stránky přivádí přesně zacílené návštěvníky. Vyhledávač pomocí popsaného obrázku dokáže pochopit, co na obrázku je a dokáže ho zobrazit na daný vyhledávaný dotaz uživatele.
  • Zboží
  • Produkty
  • rozklikněte detail produktu
  • záložka Obrázky

SEO popisek obrázku v jazykové mutaci

Překlady->Obsah->Obrázky

Nejprve je třeba nahoře vybrat mutaci, do které budete překládat, překlady lze dělat ručně nebo v neodkladném případě lze použít automatický překlad. (Nahoře šoupátko - automatický překlad) Ten je třeba nahoře zapnout a potom kliknou na modré tlačítko s šipkou mezi produkty. 

Automatický překlad je strojový a nelze spoléhat na správnost přeloženého textu.

Doporučujeme nejdříve mít vyplněné všechny SEO popisky obrázků v češtině. Následně už máte v jazykových mutacích předvyplněný popis a jen překládáte. Pokud totiž v českém jazyce není popisek vyplněný, najdete obě pole pro popis obrázků v Překladech prázdná. Následně je třeba kliknout na Zobrazit obrázek, dopsat popis obrázku v českém jazyce, vše uložit, vrátit se k překladům a tam přeložit popis do dané jazykové mutace.


Vyplnění SEO popisku obrázku v editoru obsahu

Pokud přidáváte obrázky v popisu sekce nebo na bloku, případně na stránce pomocí Editoru obsahu je dobré jim také nastavit SEO popis obrázku (ALT tag). 

V editoru klikněte na obrázek a otevře se dialogové okno 

Zde v poli Alternativní text vyplníte popis obrázku