Google Ads
Založení účtu Google Ads
Přejděte na web Google Ads a klikněte na tlačítko Začít.
Přihlaste se pomocí vašeho Google účtu vaši firmy. Pokud pro firmu Google účet ještě nemáte, vytvořte si nový.
Nastavení účtu - postupujte podle pokynů na obrazovce pro nastavení vašeho účtu. Zadejte informace o vaší firmě, včetně názvu a webové stránky.
Nastavení platební metody a nastavení plateb
- V účtu Google Ads klikněte na ikonu fakturace.
- Klikněte na Platební metody.
- Zvolte, platební metodu automatickou (po dosažení určitého limitu bude vám částka z karty stržena automaticky). Ujistěte se, že máte nastaveny správné fakturační údaje.
- Klikněte na Přidat platební metodu a zadejte údaje o vaší kreditní kartě.
Historicky se dala vybrat i možnost manuální platby tak, že do účtu google ads nahrajete peníze, u nově založených účtů tato možnost není k výběru.
Nastavení měření konverzí
Měření konverzí pomáhá zjistit, zda vedou kliknutí na reklamu na vašich stránkách k žádoucím aktivitám zákazníků – například k nákupům, registracím, odesílání formulářů a podobně.
Vytvořte si v Google Ads účtu konverzi a vložte do příslušných polí Conversion ID a Conversion Label. Funguje pouze pro typ konverze Nákup
Kde získat kód pro měření konverzí?
- Klikněte na ikonu cíle
- Klikněte na Konverze a vyberte Přehled
- Kliknete na tlačítko + Nová konverzní akce
Zde si vyberete jaký druh konverze chcete měřit - zvolte Webové stránky
- Pak zadáte URL webu, kde se mají konverze měřit
- Pak se budete držet pokyni a vyplníte požadované informace o konverzi, jako je název a hodnota konverze, a postupujte podle pokynů. + zvolíte jako typ konverze Nákup.
- Hodnota není relevantní posílá se z eshopu kolonku nevyplňovat
- Nakonec získáte měřící kód, který vložíte přímo na vaši webovou stránku, nebo ji vložíte na web přes Google Tag Manager.
Propojení Google Ads účtu s účtem Google Merchant Center
Google Merchant Center potřebujete k tomu abyste byli schopni propagovat produktové skupiny.
- Přejděte do Google Merchant Center. Pokud účet Merchant Center ještě nemáte, vytvořte si nový podle pokynů zde.
- Rozklikněte ikonu nástroje a nastavení.
- V sekci Nastavení vyberete Propojené účty
- Klikněte na modré + a přidejte svůj Google ads účet který chcete propojit.
- Více o nastavení Google merchant Center najdete zde.
Remarketing
je to funkce systému Sklik určená k oslovení uživatelů, kteří již jednou navštívili vaše stránky. Díky tomuto nástroji můžete svou reklamu zacílit na uživatele, kteří si prohlíželi Vaše stránky s nabídkou produktů či služeb, ale neuskutečnili žádný nákup nebo nákup nedokončili.
Zakoupili nějaký produkt či službu a vy jim následně chcete nabízet k těmto produktům příslušenství nebo jiné poprodejní/doplňkové služby.
Kde najdu měřící kód?
- Klikněte na ikonu Nástroje
- Klikněte na sdílená knihovna a vyberte správce publik
- U značky Google Ads klikněte na Podrobnosti.
- Skrolujte úplně na konec stránky. Zde najdete nastavení značky pro remarketing, kde si zvolíte jak chcete značku nastavit.
Přidání nového správce k účtu Google Ads
- Klikněte na ikonu administrátora
- Klikněte na možnost Přístup a zabezpečení
- Klikněte na tlačítko plus .
- Zadejte e-mailovou adresu uživatele kterého chcete do účtu přidat.
- Klikněte na Odeslat pozvánku.
- Vyberte pak uživatelovu úroveň přístupu k účtu. Úroveň vyberete tak, že kliknete na úrovně přístupu uživatele ve sloupci Úroveň přístupu a vyberete si z několika možností.
- Uživatel musí pozvánku co mu přijde na e-mail přijmout, aby získal přístup k vašemu účtu Google Ads.
- Pozvánku můžete zrušit kliknutím na možnost Zrušit ve sloupci Akce.