Google Ads
Založení účtu Google Ads
- Přejděte na web Google Ads a klikněte na tlačítko Začít vpravo nahoře.
- Přihlaste se pomocí vašeho Google účtu vaši firmy. Pokud pro firmu Google účet ještě nemáte, vytvořte si nový.
- Nastavení účtu - postupujte podle pokynů na obrazovce pro nastavení vašeho účtu. Zadejte informace o vaší firmě, včetně názvu a webové stránky.
Nastavení platební metody a nastavení plateb
- V účtu Google Ads klikněte v levém menu na ikonu Fakturace.
- Klikněte na Platební metody.
- Zvolte platební metodu automatickou (po dosažení určitého limitu vám bude částka z karty stržena automaticky). Ujistěte se, že máte nastaveny správné fakturační údaje.
- Klikněte na Přidat platební metodu a zadejte údaje o vaší kreditní kartě.
Nastavení měření konverzí
Měření konverzí pomáhá zjistit, zda vedou kliknutí na reklamu na vašich stránkách k žádoucím aktivitám zákazníků – například k nákupům, registracím, odesílání formulářů a podobně.
Vytvořte si v Google Ads účtu konverzi a vložte do příslušných polí Conversion ID a Conversion Label. Funguje pouze pro typ konverze Nákup.
Kde získat kód pro měření konverzí?
- Klikněte v levém menu na ikonu Cíle
- Klikněte na Konverze a vyberte Přehled
- Klikněte na tlačítko + Nová konverzní akce
Zde si vyberte, jaký druh konverze chcete měřit - zvolte Webové stránky
- Zadejte URL webu, kde se mají konverze měřit.
- Dále se držte pokyny a vyplňte požadované informace o konverzi, jako je název a hodnota konverze + zvolte jako typ konverze Nákup.
- Hodnota není relevantní posílá se z e-shopu -> kolonku nevyplňovat.
- Nakonec získáte měřící kód, který vložíte přímo na vaši webovou stránku, nebo ji vložíte na web přes Google Tag Manager.
Propojení Google Ads účtu s účtem Google Merchant Center
Google Merchant Center potřebujete k tomu, abyste byli schopni propagovat produktové skupiny.
- Přejděte do Google Merchant Center. Pokud účet Merchant Center ještě nemáte, vytvořte si nový podle pokynů zde.
- Rozklikněte ikonu ozubeného kolečka Nastavení a nástroje.
- Vyberte Aplikace a služby.
- Klikněte na Přidat službu a přidejte svůj Google Ads účet, který chcete propojit.
Remarketing
je to funkce určená k oslovení uživatelů, kteří již jednou navštívili vaše stránky. Díky tomuto nástroji můžete svou reklamu zacílit na uživatele, kteří si prohlíželi Vaše stránky s nabídkou produktů či služeb, ale neuskutečnili žádný nákup nebo nákup nedokončili.
Zakoupili nějaký produkt či službu a vy jim následně chcete nabízet k těmto produktům příslušenství nebo jiné poprodejní/doplňkové služby.
Kde najdu měřící kód?
- Klikněte na ikonu Nástroje
- Klikněte na Sdílená knihovna a vyberte Správce publik a Zdroje vašich dat
- U značky Google Ads klikněte na Podrobnosti.
- Sjeďte úplně na konec stránky. Zde najdete nastavení značky pro remarketing, kde si zvolíte jak chcete značku nastavit.
Přidání nového správce k účtu Google Ads
- Klikněte na ikonu administrátora
- Klikněte na možnost Přístup a zabezpečení
- Klikněte na modré tlačítko + .
- Zadejte e-mailovou adresu uživatele, kterého chcete do účtu přidat.
- Klikněte na Odeslat pozvánku.
- Vyberte pak uživatelovu úroveň přístupu k účtu. Úroveň vyberete tak, že kliknete na úrovně přístupu uživatele ve sloupci Úroveň přístupu a vyberete si z několika možností.
- Uživatel musí pozvánku, co mu přijde na e-mail, přijmout, aby získal přístup k vašemu účtu Google Ads.
- Pozvánku můžete zrušit kliknutím na možnost Zrušit ve sloupci Akce.