Google Ads

Založení účtu Google Ads

Přejděte na web Google Ads a klikněte na tlačítko Začít.

Přihlaste se pomocí vašeho Google účtu vaši firmy. Pokud pro firmu Google účet ještě nemáte, vytvořte si nový.

Nastavení účtu - postupujte podle pokynů na obrazovce pro nastavení vašeho účtu. Zadejte informace o vaší firmě, včetně názvu a webové stránky.


Nastavení platební metody a nastavení plateb

  • V účtu Google Ads klikněte na ikonu fakturace.
  • Klikněte na Platební metody.
  • Zvolte, platební metodu automatickou (po dosažení určitého limitu bude vám částka z karty stržena automaticky). Ujistěte se, že máte nastaveny správné fakturační údaje.
  • Klikněte na Přidat platební metodu a zadejte údaje o vaší kreditní kartě.

Historicky se dala vybrat i možnost manuální platby tak, že do účtu google ads nahrajete peníze, u nově založených účtů tato možnost není k výběru.


Nastavení měření konverzí

Měření konverzí pomáhá zjistit, zda vedou kliknutí na reklamu na vašich stránkách k žádoucím aktivitám zákazníků – například k nákupům, registracím, odesílání formulářů a podobně.

Vytvořte si v Google Ads účtu konverzi a vložte do příslušných polí Conversion ID a Conversion Label. Funguje pouze pro typ konverze Nákup

Kde získat kód pro měření konverzí?

  • Klikněte na ikonu cíle
  • Klikněte na Konverze a vyberte Přehled
  • Kliknete na tlačítko + Nová konverzní akce

Zde si vyberete jaký druh konverze chcete měřit - zvolte Webové stránky

  • Pak zadáte URL webu, kde se mají konverze měřit
  • Pak se budete držet pokyni a vyplníte požadované informace o konverzi, jako je název a hodnota konverze, a postupujte podle pokynů. + zvolíte jako typ konverze Nákup.
  • Hodnota není relevantní posílá se z eshopu kolonku nevyplňovat 
  • Nakonec získáte měřící kód, který vložíte přímo na vaši webovou stránku, nebo ji vložíte na web přes Google Tag Manager.

Propojení Google Ads účtu s účtem Google Merchant Center

Google Merchant Center potřebujete k tomu abyste byli schopni propagovat produktové skupiny. 

  • Přejděte do Google Merchant Center. Pokud účet Merchant Center ještě nemáte, vytvořte si nový podle pokynů zde.
  • Rozklikněte ikonu nástroje a nastavení.
  • V sekci Nastavení vyberete Propojené účty

  • Klikněte na modré + a přidejte svůj Google ads účet který chcete propojit.
  • Více o nastavení Google merchant Center najdete zde.

Remarketing

je to funkce systému Sklik určená k oslovení uživatelů, kteří již jednou navštívili vaše stránky. Díky tomuto nástroji můžete svou reklamu zacílit na uživatele, kteří si prohlíželi Vaše stránky s nabídkou produktů či služeb, ale neuskutečnili žádný nákup nebo nákup nedokončili.

Zakoupili nějaký produkt či službu a vy jim následně chcete nabízet k těmto produktům příslušenství nebo jiné poprodejní/doplňkové služby.


Kde najdu měřící kód?

  • Klikněte na ikonu Nástroje
  • Klikněte na sdílená knihovna a vyberte správce publik
  • U značky Google Ads klikněte na Podrobnosti.

  • Skrolujte úplně na konec stránky. Zde najdete nastavení značky pro remarketing, kde si zvolíte jak chcete značku nastavit.

Přidání nového správce k účtu Google Ads

  • Klikněte na ikonu administrátora
  • Klikněte na možnost Přístup a zabezpečení

  • Klikněte na tlačítko plus .
  • Zadejte e-mailovou adresu uživatele kterého chcete do účtu přidat.
  • Klikněte na Odeslat pozvánku.
  • Vyberte pak uživatelovu úroveň přístupu k účtu. Úroveň vyberete tak, že kliknete na úrovně přístupu uživatele ve sloupci Úroveň přístupu a vyberete si z několika možností. 
  • Uživatel musí pozvánku co mu přijde na e-mail přijmout, aby získal přístup k vašemu účtu Google Ads.
  • Pozvánku můžete zrušit kliknutím na možnost Zrušit ve sloupci Akce.