Facebook

Facebook Pixel

Facebook pixel je analytický nástroj, který vám umožní porozumět akcím, které lidé na vašem webu provádějí, a měřit tak účinnost vašich reklam. Pixel implementovaný přes administraci webu umí zasílat události o navštívených stránkách (PageView) a události o nákupech (Purchase). Pokud máte zájem používat další události využijte implementaci přes Google Tag Manager.

Vytvoření Facebook pixelu

  1. Přejděte do Správce událostí.
  2. Vyberte pixel, který chcete nastavit.
  3. Klikněte na Pokračovat v nastavení pixelu.
  4. Vyberte Instalovat kód ručně.
  5. Zkopírujte základní kód pixelu.

Přidání Facebook pixelu do wpjshopu

Až Facebook pixel vytvoříte, musíte nahrát kód do administrace vašeho webu.

Poté uložte a začněte používat Facebook pixel.

Ověření domény v Business Manageru

Business manager je jednoduše řečeno nástroj pro firmy, prostřednictvím kterého mohou spravovat své stránky, reklamní účty a produktové katalogy. 

Založení účtu

  1. Přejděte na business.facebook.com/overview.
  2. Klikněte na Vytvořit účet.
  3. Zadejte název firmy, svoje jméno a pracovní e-mailovou adresu a klikněte na Další.
  4. Zadejte informace o firmě a klikněte na Odeslat.

Pokud již účet vlastníte, přihlaste se do účtu zde.

Postup k ověření domény

  1. Přihlaste se do Business Manageru
  2. Rozbalte po levé straně menu. Zde rozklikněte hamburger menu (3 rovné čáry pod sebou). Poté v novém nabídce, co vám vyskočí klikněte na "Nastavení firmy", ta vás přesměruje na novou záložku.
  3. Dále pokračujeme v nové záložce. Opět po levé straně v menu si najdeme "Bezpečnost značky", kterou si rozklikneme a pod ní přejdeme na domény. 

Nyní můžeme vidět, jaké domény máme přidané a můžeme i přidat novou.

  1. Klikneme na tlačítko "Přidat" a vyskočí nám malý pop-up, kde vyplníme název naší domény.

  1. Následně klikneme na název svého webu, kde se vám zobrazí 3 možnosti, jak doménu ověřit. My se zaměříme na tu nejjednodušší metodu, a to na ověření domény pomocí meta tagu, kterou přidáte do WPJshopu.
  2. Nyní vidíme možnosti ověření: Ověření DNS, nahrání HTML, Meta-tag Verification (na tuto si klikneme)
  3. Zkopírujeme si vygenerovaný kód v uvozovkách (nekopírujeme s uvozovkami!), který pak nahrajeme do administrace našeho e-shopu.

  1. Vykopírovaný kód nahrajeme do administrace e-shopu. Cesta: Nastavení > Nastavení E-shopu > Globální nastavení. Zde se nám otevře nové okno, kde klikneme na "Měřící kódy" a zde si vyhledáme Facebook Site Verification a klikneme na zelené tlačítko (+ Přidat kód)
  2. Vykopírovaný kód zde vložíme do Ověřovacího řetězce a klikneme na modré tlačítko "OK"

Nyní máte kód přidaný do administrace, teď se vraťte do FB Business Manageru a klikněte na ověřit.

Facebook Verification/Ověření facebookové stránky

Štítek ověření vyjadřuje, že Facebook potvrdil autenticitu stránky nebo profilu veřejně známé osobnosti nebo značky, kterou reprezentuje.

Požadavky

Při ověřování stránek a profilů na Facebooku vyhodnocujeme řadu faktorů, podle kterých určujeme, zda splňují zájmy veřejnosti i naše ověřovací kritéria.

Kromě následujících smluvních podmínek a zásad komunity na Facebooku musí být stránky a profily:

  • Autentické: Musí reprezentovat skutečného člověka, registrovanou firmu nebo organizaci.
  • Jedinečné: Musí být jedinou identitou daného člověka nebo firmy. Pro jednoho člověka nebo firmu je možné ověřit pouze jednu stránku nebo profil, s výjimkou stránek a profilů s různými jazykovými mutacemi. Ověření neposkytujeme stránkám a profilům reprezentujícím obecné zájmy (například: fotky štěňátek).
  • Dokončené: Musí mít oddíl Informace, fotku stránky nebo profilovou fotku a nedávnou aktivitu včetně alespoň jednoho příspěvku.
  • Zajímavé: Musí reprezentovat známou, často vyhledávanou osobu, značku nebo organizaci. Kontrolujeme stránky a profily zmiňované na více zpravodajských webech, a placený nebo propagační obsah nepovažujeme za věrohodné hodnocení.

Pokud vaše stránka nebo profil nesplňuje kritéria pro štítek ověření, můžete využít i jiné způsoby, jak dát lidem najevo, že je účet autentický.

Například na něj můžete odkazovat na oficiálním webu, instagramovém profilu nebo účtu na Twitteru.