Facebook Pixel
Facebook pixel je analytický nástroj, který vám umožní porozumět akcím, které lidé na vašem webu provádějí, a měřit tak účinnost vašich reklam. Pixel implementovaný přes administraci webu umí zasílat události o navštívených stránkách (PageView) a události o nákupech (Purchase). Pokud máte zájem používat další události využijte implementaci přes Google Tag Manager.
Vytvoření Facebook pixelu
- Přejděte do Správce událostí.
- Vyberte pixel, který chcete nastavit.
- Klikněte na Pokračovat v nastavení pixelu.
- Vyberte Instalovat kód ručně.
- Zkopírujte základní kód pixelu.
Přidání Facebook pixelu do wpjshopu
Až Facebook pixel vytvoříte, musíte nahrát kód do administrace vašeho webu (Nastavení - Nastavení e-shopu - záložka Měřící kódy).
Poté uložte a začněte používat Facebook pixel.
Ověření domény v Business Manageru
Business manager je jednoduše řečeno nástroj pro firmy, prostřednictvím kterého mohou spravovat své stránky, reklamní účty a produktové katalogy.
Založení účtu
- Přejděte na business.facebook.com/overview.
- Klikněte na Vytvořit účet.
- Zadejte název firmy, svoje jméno a pracovní e-mailovou adresu a klikněte na Další.
- Zadejte informace o firmě a klikněte na Odeslat.
Pokud již účet vlastníte, přihlaste se do účtu zde.
Postup k ověření domény
- Přihlaste se do Business Manageru
- Rozbalte po levé straně menu. Zde rozklikněte hamburger menu (3 rovné čáry pod sebou). Poté v novém nabídce, co vám vyskočí klikněte na "Nastavení firmy", ta vás přesměruje na novou záložku.
- Dále pokračujeme v nové záložce. Opět po levé straně v menu si najdeme "Bezpečnost značky", kterou si rozklikneme a pod ní přejdeme na domény.
Nyní můžeme vidět, jaké domény máme přidané a můžeme i přidat novou.
- Klikneme na tlačítko "Přidat" a vyskočí nám malý pop-up, kde vyplníme název naší domény.
- Následně klikneme na název svého webu, kde se vám zobrazí 3 možnosti, jak doménu ověřit. My se zaměříme na tu nejjednodušší metodu, a to na ověření domény pomocí meta tagu, kterou přidáte do WPJshopu.
- Nyní vidíme možnosti ověření: Ověření DNS, nahrání HTML, Meta-tag Verification (na tuto si klikneme)
- Zkopírujeme si vygenerovaný kód v uvozovkách (nekopírujeme s uvozovkami!), který pak nahrajeme do administrace našeho e-shopu.
- Vykopírovaný kód nahrajeme do administrace e-shopu. Cesta: Nastavení > Nastavení E-shopu > Globální nastavení. Zde se nám otevře nové okno, kde klikneme na "Měřící kódy" a zde si vyhledáme Facebook Site Verification a klikneme na zelené tlačítko (+ Přidat kód)
- Vykopírovaný kód zde vložíme do Ověřovacího řetězce a klikneme na modré tlačítko "OK"
Nyní máte kód přidaný do administrace, teď se vraťte do FB Business Manageru a klikněte na ověřit.
Facebook Verification/Ověření facebookové stránky
Štítek ověření vyjadřuje, že Facebook potvrdil autenticitu stránky nebo profilu veřejně známé osobnosti nebo značky, kterou reprezentuje.
Požadavky
Při ověřování stránek a profilů na Facebooku vyhodnocujeme řadu faktorů, podle kterých určujeme, zda splňují zájmy veřejnosti i naše ověřovací kritéria.
Kromě následujících smluvních podmínek a zásad komunity na Facebooku musí být stránky a profily:
- Autentické: Musí reprezentovat skutečného člověka, registrovanou firmu nebo organizaci.
- Jedinečné: Musí být jedinou identitou daného člověka nebo firmy. Pro jednoho člověka nebo firmu je možné ověřit pouze jednu stránku nebo profil, s výjimkou stránek a profilů s různými jazykovými mutacemi. Ověření neposkytujeme stránkám a profilům reprezentujícím obecné zájmy (například: fotky štěňátek).
- Dokončené: Musí mít oddíl Informace, fotku stránky nebo profilovou fotku a nedávnou aktivitu včetně alespoň jednoho příspěvku.
- Zajímavé: Musí reprezentovat známou, často vyhledávanou osobu, značku nebo organizaci. Kontrolujeme stránky a profily zmiňované na více zpravodajských webech, a placený nebo propagační obsah nepovažujeme za věrohodné hodnocení.
Pokud vaše stránka nebo profil nesplňuje kritéria pro štítek ověření, můžete využít i jiné způsoby, jak dát lidem najevo, že je účet autentický.
Například na něj můžete odkazovat na oficiálním webu, instagramovém profilu nebo účtu na Twitteru.