Google recenze

Google reviews jsou další cestou, jak získat potenciální zákazníky a přesvědčit je o kvalitách vašeho e-shopu. Přinášíme možnost jejich propojení s vaším e-shopem.

Jaký je proces získávání recenzí?

Poté, co si aktivujete Google recenze na e-shopu, požádáme zákazníka po vytvoření objednávky o souhlas se zasláním dotazníku. K tomu se využívá oficiální vyskakovací okno od Google, které vypadá následovně:

Pokud zákazník souhlas udělí, Googlu předáváme následující informace:

  • číslo objednávky,
  • e-mailová adresa zákazníka,
  • země doručení,
  • produkty v objednávce (EAN),
  • datum předpokládaného doručení zásilky.

Dotazník zákazníkovi dorazí e-mailem typicky den po dni předpokládaného doručení zásilky. Jedná se o velmi stručný dotazník s jednou otázkou na spokojenost s nákupem a poté na spokojenost s produkty v objednávce.

Jakmile zákazník obdrží a vyplní dotazník, recenze se uloží k vašemu firemnímu profilu na Google. Import recenzí zpět do e-shopu v době vzniku napojení zatím není podporován.

Jak Google reviews na e-shopu aktivovat?

Získejte Merchant ID ve svém firemním profilu na Google

  1. Přejděte na adresu a nebo zadejte do Google „Google Merchant Center“.
  2. Přihlaste se svým firemním účtem.

  3. V pravém horním rohu najdete číslo, které je vaším Merchant ID.

Zadejte Merchant ID do nastavení e-shopu

Přejděte do sekce ➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > (Globální nastavení) > záložka Měřicí kódy. Ve spodní části naleznete sekci Zákaznické recenze Google. Do pole Merchant ID vložte číslo, který jste našli ve svém Google účtu.

Uložením kódu do nastavení e-shopu je služba aktivní a na stránce s poděkováním za odeslanou objednávku se zákazníkům bude zobrazovat dotaz na souhlas se zasláním dotazníku.