Hodnocení produktů

Sbírejte hodnocení a recenze na produkty od svých zákazníků. Kromě toho, že získáte cennou zpětnou vazbu na své produkty, pomohou v rozhodovacím procesu ostatním potenciálním zákazníkům a zvýší důvěryhodnost vašeho e-shopu.


Zapneme-li na vašem e-shopu modul Hodnocení, u produktů se mohou zobrazovat hodnocení v podobě hvězdiček a zákaznické recenze. Zákazník může hodnotit pouze hvězdičkami a nebo doplnit i textovou recenzi. Hodnocení hvězdičkami je u produktů zpravidla více než recenzí textových jednoduše proto, že jejich udělení je pro zákazníky méně náročné.

Hodnocení z pohledu návštěvníků e-shopu

Ukázka hvězdičkového hodnocení s odkazem na zákaznické recenze
Ukázka recenze produktu od zákazníka

U recenze se zobrazuje, zdali se jedná o recenzi nakupujícího (na základě toho, že zákazník produkt reálně zakoupil) nebo pouze návštěvníka, tzv. neověřenou recenzi.

Ve výchozím nastavení vypisujeme společně hodnocení a recenze produktů ve stejné kolekci (jejich typickým využitím je totiž propojení barevných variant stejného produktu), pokud ale zákazník vložil svou recenzi původně k jinému produktu z kolekce, je to u recenze uvedeno (můžete vidět na obrázku výše – „Původně vloženo k...“). Chcete-li zobrazovat pouze hodnocení vložená konkrétně k danému produktu, tuto možnost najdete v nastavení.

Také zveřejňujeme původ recenze, aby splňovala zákonné požadavky.

Nastavení Hodnocení v administraci e-shopu

Základní nastavení modulu naleznete v ➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > Globální nastavení na kartě Zboží. Zde můžete například zvolit, po jaké době se hodnocení automaticky schválí (pokud jej do té doby neschválíte nebo nezamítnete ručně) a také to, zdali recenze může vkládat každý nebo pouze zákazníci, kteří daný produkt zakoupili (buď jsou registrovanými uživateli a produkt jsme našli v některé z jejich objednávek a nebo se ověří zadáním e-mailové adresy a čísla objednávky).

Nezapomeňte také vyplnit (a případně přeložit) stránku Podmínky pro vložení uživatelského hodnocení v ➡️ Obsah > Stránky. Inspirovat se můžete například ukázkovým textem na našem demu.

Správa hodnocení v administraci e-shopu

Nad hodnoceními ve svém e-shopu máte kontrolu. Ačkoli byste neměli komentáře, které se vám příliš nelíbí, bezdůvodně plošně skrývat, jsou situace, kdy je to naprosto pochopitelné – například obsahují hanlivé výrazy nebo nevhodné výroky.

Seznam hodnocení naleznete v ➡️ Produkty > Hodnocení produktů. V úvodním seznamu se nachází hodnocení, která zatím čekají na rozhodnutí, zdali budou nebo nebudou schválena. Projděte, zdali se mezi nimi nenachází některé, které byste měli zamítnout a případně jej zamítněte pomocí červeného tlačítka. Poté klikněte na modré tlačítko Schválit vše pro hromadné schválení recenzí zbývajících.

Na seznam všech schválených hodnocení se dostanete pomocí odkazu v levém menu. V případě, že chcete zákazníkovi na hodnocení reagovat, využijte pole Odpověď. Jakmile odpověď uložíte, objeví se i na e-shopu viditená i pro ostatní návštěvníky.

O vložení zpětné vazby ze strany e-shopu může být zákazník informován e-mailem. Text zprávy můžete editovat v ➡️ Nastavení > E-maily. Zde můžete také pomocí přepínače Aktivní zvolit, zdali se e-mailová notifikace zákazníkovi odesílat má či nikoli.

Pomohli jsme tímto vyřešit vaši otázku? Děkujeme za zpětnou vazbu Nepodařilo se odeslat zpětnou vazbu. Zkuste to prosím znovu.