Duplicitní objednávka
V administraci se můžete setkat s pojmem Duplicitní objednávka. Jedná se o příznak objednávky, který vidí administrátor v seznamu objednávek ve sloupci Příznak a také v detailu objednávky. Zákazník toto označení objednávky nevidí.
Kdy se objednávka označí jako duplicitní?
Objednávky se jako duplicitní označují automaticky v případě, že splní několik podmínek.
- Mají shodný alespoň shodný jeden z údajů: fakturační e-mailová adresa, doručovací adresa, příp. jméno a příjmení, pokud není vyplněna doručovací adresa. (Při identifikaci duplicitních objednávek hledáme tedy objednávky se stejným e-mailem nebo jménem a příjmením či doručovací adresou.)
- Objednávky musí být vytvořeny za posledních 24 hodin.
- Objednávky musí být ve stavu, kdy nejsou vyřízené.
Případ: Máme během 24 hodin vytvořené dvě objednávky , kdy jméno a příjmení zákazníka je 'JAN NOVÁK' a objednávky jsou ve stavech Nová a Zpracovává se. Tyto objednávky se označí jako Duplicitní z důvodu stejného e-mailu a jména zákazníka.
K čemu označení Duplicitní slouží?
Toto upozornění pro administrátory vzniklo z několika důvodů. Pokud má zákazník několik nevyexpedovaných objednávek zároveň, nabízí se je (ideálně po domluvě se zákazníkem) pro expedici sloučit a ušetřit tak náklady na balení, přepravu a zároveň se chovat ekologičtěji.
Stává se ale také, že si zákazník uvědomí například chybu v první objednávce a vytvoří si objednávku další. Je tedy na osobním zvážení administrátora, zda se se zákazníkem spojit např. telefonicky a ušetřit tak případné nepříjemnosti spojené s nepřevzetím či vracením části zboží.
Označení Duplicitní je možné od objednávky odebrat, pokud s ním nechcete žádným způsobem nakládat, odškrtnutím checkboxu v detailu objednávky. Samo o sobě ale nevyvolá žádné navazující automatické akce, tedy ničemu neuškodí, ani pokud jej neodstraníte.