Duplicitní objednávka

V administraci se můžete setkat s pojmem Duplicitní objednávka. Jedná se o příznak objednávky, který vidí administrátor v seznamu objednávek ve sloupci Příznak a také v detailu objednávky. Zákazník toto označení objednávky nevidí.

Kdy se objednávka označí jako duplicitní?

Objednávky se jako duplicitní označují automaticky v případě, že splní několik podmínek.

  • Mají shodný alespoň shodný jeden z údajů: fakturační e-mailová adresa, doručovací adresa, příp. jméno a příjmení, pokud není vyplněna doručovací adresa. (Při identifikaci duplicitních objednávek hledáme tedy objednávky se stejným e-mailem nebo jménem a příjmením či doručovací adresou.)
  • Objednávky musí být vytvořeny za posledních 24 hodin.
  • Objednávky musí být ve stavu, kdy nejsou vyřízené.

Případ: Máme během 24 hodin vytvořené dvě objednávky , kdy jméno a příjmení zákazníka je 'JAN NOVÁK' a objednávky jsou ve stavech Nová a Zpracovává se. Tyto objednávky se označí jako Duplicitní z důvodu stejného e-mailu a jména zákazníka.

K čemu označení Duplicitní slouží?

Toto upozornění pro administrátory vzniklo z několika důvodů. Pokud má zákazník několik nevyexpedovaných objednávek zároveň, nabízí se je (ideálně po domluvě se zákazníkem) pro expedici sloučit a ušetřit tak náklady na balení, přepravu a zároveň se chovat ekologičtěji.

Stává se ale také, že si zákazník uvědomí například chybu v první objednávce a vytvoří si objednávku další. Je tedy na osobním zvážení administrátora, zda se se zákazníkem spojit např. telefonicky a ušetřit tak případné nepříjemnosti spojené s nepřevzetím či vracením části zboží.

Označení Duplicitní je možné od objednávky odebrat, pokud s ním nechcete žádným způsobem nakládat, odškrtnutím checkboxu v detailu objednávky. Samo o sobě ale nevyvolá žádné navazující automatické akce, tedy ničemu neuškodí, ani pokud jej neodstraníte.

Pomohli jsme tímto vyřešit vaši otázku? Děkujeme za zpětnou vazbu Nepodařilo se odeslat zpětnou vazbu. Zkuste to prosím znovu.