AI
Přinášíme vám AI asistenta, který opravdu rozumí vašemu e-shopu – umí číst existující data a pracovat s nimi.
V článku se dozvíte:
- Technologický základ
- Základní použití
- Editace promptu
- Nastavení promptu a vytvoření nového promptu
- Systémový prompt
Základy použití umělé inteligence (resp. velkého jazykového modelu) vás provedeme ve stručném videu. Zmíněné postupy si můžete připomenout také v textové formě níže.
Technologický základ
Do administrace jsme napojili placenou verzi ChatGPT od OpenAI, aktuálně používáme model gpt-4o-mini. Základní chování AI asistenta v administraci wpjshopu řídí náš tzv. supersystémový prompt, který můžete doplnit vaším vlastním systémovým promptem. Ty se použijí při každém pokusu o vygenerování obsahu. Slouží jako něco, čemu se v prostředí ChatGPT říká GPTs / agenti / asistenti.
Následně si můžete vytvářet své vlastní uložené prompty (jednotlivá zadání) a přiřazovat si je do relevantních míst v administraci wpjshopu. Uložené prompty jsou sdílené – dostupné pro všechny administrátory vašeho e-shopu.
Základní použití
U spousty textových polí v administraci i u bloku Text v editoru obsahu nově najdete fialové tlačítko AI. Kliknutím na něj se zobrazí nabídka uložených promptů, které můžete snadno jedním kliknutím použít.


Editace promptu
Potřebujete zadání jednorázově upravit nebo vás jen zajímá, co se děje na pozadí? U každého uloženého promptu je také volba nastavení.
- Zobrazit zdroj: Zde vidíte, jaká konkrétní data se použila pro vygenerování textu. Můžete je editovat a poté vygenerovat nový výsledek kliknutím na Použít zadání.
Výsledek můžete ještě korigovat doplňujícími instrukcemi podobně jako v ChatGPT (například „Napiš to stručněji“) a potvrdit tlačítkem Generovat.
Jste spokojeni s výsledkem? Stačí jej potvrdit kliknutím na tlačítko Použít.
Nastavení promptu a vytvoření nového promptu
Správa uložených promptů je naprosto ve vašich rukách. V menu ➡️ Nástroje > AI prompty si můžete snadno přidat nový prompt nebo upravit stávající. Pro správu promptů je třeba mít příslušná administrátorská oprávnění.
Když vyberete, u jakých polí v administraci se má prompt zobrazovat a uložíte, objeví se seznam dostupných zástupné symboly – proměnných, které je možné v promptu použít, a které nahradí se reálnými daty například o produktu či objednávce.
Prompt tedy může vypadat například takto:
Zpoždění objednávky
Napiš omluvu zákazníkovi, že nemáme požadované zboží a že se může objednávka zpozdit.
Info o objednávce:
{ORDER_DATA}
Info o mně:
{ADMIN_INFO}
Můžeš upravit text (pokud není prázdný): {TEXT}
Výchozí prompty
Systém obsahuje několik výchozích promptů, které neumožňujeme smazat. Můžete si je editovat a případně obnovit jejich původní znění pomocí ikonky, která se objeví na seznamu promptů v případě, že některý z nich upravíte.

Pokud nechcete výchozí prompty zobrazovat v rychlých nabídkách, můžete jednoduše volbu „Aktivní“ vypnout.
Systémový prompt
Potřebujete si AI asistenta ve svém e-shopu trochu vychovat? V ➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > Globální nastavení máte na záložce AI možnost zadat systémový prompt – instrukce, které má jazykový model brát v potaz pokaždé, když generuje obsah. Můžete například definovat tone of voice v souladu s vaším brand manuálem nebo pro lepší kontext uvést základní informace o vašem e-shopu.
Zde uvádíme příklad pro lepší představu, jak váš systémový prompt může znít:
Jsi pomocník pro administraci e-shopu, který prodává stylové a kvalitní ponožky. Tvoříš nebo upravuješ texty tak, aby byly srozumitelné, přátelské, stručné a odpovídaly stylu moderního e-shopu. Oslovení zákazníka má být neformální, ale profesionální. Texty by měly být čtivé, bez zbytečného balastu, s jemným nádechem osobitosti nebo humoru, pokud se to hodí. Používej jazyk, který je přirozený a lidský – jako bys psal zákazníkovi, kterého chceš potěšit a zaujmout.