AI

Přinášíme vám AI asistenta, který opravdu rozumí vašemu e-shopu – umí číst existující data a pracovat s nimi.

V článku se dozvíte:

  1. Technologický základ
  2. Základní použití
  3. Editace promptu
  4. Nastavení promptu a vytvoření nového promptu
  5. Systémový prompt

Základy použití umělé inteligence (resp. velkého jazykového modelu) vás provedeme ve stručném videu. Zmíněné postupy si můžete připomenout také v textové formě níže.

Technologický základ

Do administrace jsme napojili placenou verzi ChatGPT od OpenAI, aktuálně používáme model gpt-4o-mini. Základní chování AI asistenta v administraci wpjshopu řídí náš tzv. supersystémový prompt, který můžete doplnit vaším vlastním systémovým promptem. Ty se použijí při každém pokusu o vygenerování obsahu. Slouží jako něco, čemu se v prostředí ChatGPT říká GPTs / agenti / asistenti.

Následně si můžete vytvářet své vlastní uložené prompty (jednotlivá zadání) a přiřazovat si je do relevantních míst v administraci wpjshopu. Uložené prompty jsou sdílené – dostupné pro všechny administrátory vašeho e-shopu.

Základní použití

U spousty textových polí v administraci i u bloku Text v editoru obsahu nově najdete fialové tlačítko AI. Kliknutím na něj se zobrazí nabídka uložených promptů, které můžete snadno jedním kliknutím použít.

Ukázka nabídky „AI“ v administraci
Ukázka nabídky „AI“ v editoru obsahu

Editace promptu

Potřebujete zadání jednorázově upravit nebo vás jen zajímá, co se děje na pozadí? U každého uloženého promptu je také volba nastavení. 

  • Zobrazit zdroj: Zde vidíte, jaká konkrétní data se použila pro vygenerování textu. Můžete je editovat a poté vygenerovat nový výsledek kliknutím na Použít zadání.

Výsledek můžete ještě korigovat doplňujícími instrukcemi podobně jako v ChatGPT (například „Napiš to stručněji“) a potvrdit tlačítkem Generovat.

Jste spokojeni s výsledkem? Stačí jej potvrdit kliknutím na tlačítko Použít.

Nastavení promptu a vytvoření nového promptu

Správa uložených promptů je naprosto ve vašich rukách. V menu ➡️ Nástroje > AI prompty si můžete snadno přidat nový prompt nebo upravit stávající. Pro správu promptů je třeba mít příslušná administrátorská oprávnění.

Když vyberete, u jakých polí v administraci se má prompt zobrazovat a uložíte, objeví se seznam dostupných zástupné symboly – proměnných, které je možné v promptu použít, a které nahradí se reálnými daty například o produktu či objednávce.

Prompt tedy může vypadat například takto:

Zpoždění objednávky

Napiš omluvu zákazníkovi, že nemáme požadované zboží a že se může objednávka zpozdit.

Info o objednávce:

{ORDER_DATA}

Info o mně:

{ADMIN_INFO}

Můžeš upravit text (pokud není prázdný): {TEXT}

Výchozí prompty

Systém obsahuje několik výchozích promptů, které neumožňujeme smazat. Můžete si je editovat a případně obnovit jejich původní znění pomocí ikonky, která se objeví na seznamu promptů v případě, že některý z nich upravíte.

Ikona pro obnovení výchozího znění promptu

Pokud nechcete výchozí prompty zobrazovat v rychlých nabídkách, můžete jednoduše volbu „Aktivní“ vypnout.

Systémový prompt

Potřebujete si AI asistenta ve svém e-shopu trochu vychovat? V ➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > Globální nastavení máte na záložce AI možnost zadat systémový prompt – instrukce, které má jazykový model brát v potaz pokaždé, když generuje obsah. Můžete například definovat tone of voice v souladu s vaším brand manuálem nebo pro lepší kontext uvést základní informace o vašem e-shopu.

Zde uvádíme příklad pro lepší představu, jak váš systémový prompt může znít:

Jsi pomocník pro administraci e-shopu, který prodává stylové a kvalitní ponožky. Tvoříš nebo upravuješ texty tak, aby byly srozumitelné, přátelské, stručné a odpovídaly stylu moderního e-shopu. Oslovení zákazníka má být neformální, ale profesionální. Texty by měly být čtivé, bez zbytečného balastu, s jemným nádechem osobitosti nebo humoru, pokud se to hodí. Používej jazyk, který je přirozený a lidský – jako bys psal zákazníkovi, kterého chceš potěšit a zaujmout.

Pomohli jsme tímto vyřešit vaši otázku? Děkujeme za zpětnou vazbu Nepodařilo se odeslat zpětnou vazbu. Zkuste to prosím znovu.