Zboží > Sekce

Sekce zboží jsou klíčovým prvkem každého e-shopu, který pomáhá jak zákazníkům, tak administrátorům spravovat a najít produkty rychleji a efektivněji.

Pro zákazníky znamenají dobře organizované sekce jednodušší orientaci na webu a rychlejší cestu k hledanému produktu. Díky jasné struktuře kategorií mohou snadno filtrovat a vybírat zboží podle svých potřeb, což zvyšuje šanci na dokončení nákupu.

Pro administrátory e-shopu sekce představují efektivní způsob, jak organizovat nabídku a přehledně řídit skladové zásoby. Pomáhají také s optimalizací pro vyhledávače (SEO), protože správně uspořádaný katalog přispívá k lepší dohledatelnosti produktů ve vyhledávačích a přináší více návštěvníků na web.

V následujícím návodu si ukážeme, jak správně vytvářet a spravovat sekce zboží, abyste z jejich výhod mohli těžit co nejvíce.

Samotné nastavení naleznete v horním menu ➡️ Zboží > Sekce. N\ní si pojďme společně projít jednotlivá nastavení.

Záložka: Sekce obchodu

Přiřazení obrázku k sekci se provádí v nastavení sekce > sekce obchodu. Stačí u políčka "Obrázek sekce" kliknout na změnit obrázek. Otevře se Vám průzkumník souborů, ve které vyberete obrázek z vašeho počítače. Poté co máte obrázek vybraný, klikněte na tlačítko uložit, tím obrázek nahrajete k sekci.

Topování produktů

Standardní pořadí produktů v sekcích je možné přebít dvěma způsoby. První je v nastavení konkrétního produktu. Na kartě zboží je možné zvolit Pořadí produktu. Toto nastavení se projeví globálně ve všech sekcích e-shopu.

Druhá možnost je pomocí topování v nastavení sekce > produkty. Do pole "Přidat top produkt" začněte psát název produktu, který je zařazený buďto do aktuální sekce, nebo do jejích podsekcí. Z nabídky vyberte produkt, který chcete topovat. V každé sekci můžete topovat libovolné množství produktů. Jejich pořadí jednoduše změníte pomocí modré čtyřštranné šipky nalevo od obrázku produktu.

Máte-li v sekci zapnuté zobrazování variant místo produktů, zobrazí se na předních pozicích všechny varianty topovaného produktu.

Topování produktu se projeví vždy pouze v aktuální sekci. Díky tomu se vyhnete situaci, kdy se v zanořených sekcích na prvních místech zobrazují stále stejné produkty.

Priorita sekce

Máte-li produkt zařazený v několika sekcích, může pro vás být zajímavá funkce Priorita sekce. Sekce s vyšší prioritou se použije všude, kde je potřeba použít cestu k produktu. Například:

  • v drobečkové navigaci, pokud na takový produkt někdo přijde například z vyhledávače nebo výsledků vyhledávání na e-shopu,
  • nebo ve feedech pro porovnávače zboží.

Pravidla pro řazení produktů v sekcích

  • Na prvním místě jsou produkty topované v aktuální sekci.
  • Po nich se zobrazí produkty s nastaveným pořadím "Vpředu".
  • Po nich se zobrazí produkty s nastaveným konkrétním pořadím od nejnižšího čísla po nejvyšší.
  • Následně se zobrazí ostatní produkty seřazené podle standardního řazení v sekci.
  • Máte-li zapnuté zobrazování produktů, které nejsou skladem, vyprodané produkty se vždy zobrazí až naposled.

Řazení sekce

U sekce je možnost nastavit výchozí chování řazení.

  • Řadit podle: určuje hodnotu podle které se provádí výchozí řazení.
  • Směr řazení: určuje směr řazení (vzestupně, sestupně)
  • Zapnout řazení podle skladovosti: Výchozí řazení produktů v sekci je ovlivněno několika faktory. Jedním z těchto faktorů je skladovost produktu, která způsobuje, že se v sekci zobrazí nejprve produkty, které jsou skladem a až za nimi se zobrazí produkty, které skladem nejsou. Vypnutím tohoto řazení způsobíte, že se produkty skladem budou zobrazovat produkty, které nejsou skladem, protože se budou už opravdu řadit podle nastaveného "Řadit podle".
  • Zapnout řazení podle pořadí u produktu: Výchozí řazení produktů v sekci je ovlivněno několika faktory. Jedním z těchto faktorů je konkrétní pozice produktu, která určuje konkrétní pořadí produktu v sekci - díky tomu se může nějaký produkt zobrazovat např. vždy na prvním místě. Vypnutím toho řazení způsobíte, že se bude konkrétní pozice produktu ignorovat a produkty se budou řadit standartně.

Virtuální sekce

V klasických sekcích se zobrazují pouze produkty, které do nich zařadíte.

Ve virutálních sekcích se můžou zobrazovat i produkty zvolené podle nadefinovaných pravidel - třeba parametru, výrobce nebo ceny. Pokud vytvoříte nový produkt, který odpovídá filtru, automaticky se do této sekce přidá.

Viditelnost a indexování obsahových stránek

Je možné nastavit viditelnost stránky tak, aby se zobrazila pouze lidem, kteří na ni mají odkaz. Pokud Pokud je možnost „Zobrazit ve vyhledávání“ vypnuta, stránku nelze vyhledat, nevypisuje se v sitemap a není indexovatelná ve vyhledávačích.


Filtrování produktů

V seznamu produktů je typicky možné filtrovat podle parametrů, jmenovek variant, výrobců a ceny. Dle domluvy je možné filtrovat i podle kampaní (např. Novinky). Filtrování ceny a značky (je-li pro e-shop povolené) se zapíná automaticky. Filtrování parametrů a variant se musí ručně povolit.

Možnosti filtrování se většinou řeší ve fázi plánování e-shopu. Samozřejmě je možné úpravy provádět i u již spuštěných e-shopů. V některých případech to ale může vyžadovat částečný redesign.

Nastavení filtrování podle parametrů nebo jmenovek variant

Nastavení lze provést třemi způsoby.

  • Otevřete si Zboží > Sekce (zvolte sekci) > Parametry. Zde zašrtněte parametry nebo jmenovky variant, podle kterých chcete filtrovat.
  • Otevřete si Zboží > Parametry (zvolte parametr) > Zařazení do sekcí. Zaškrtněte sekci, v které chcete podle parametru filtrovat. Více o parametrech.
  • Otevřete si Zboží > Jmenovky variant (zvolte jmenovku) > Zařazení do sekcí. Zaškrtněte sekci, v které chcete podle jmenovky varianty filtrovat. Více o variantách.
Pomohli jsme tímto vyřešit vaši otázku? Děkujeme za zpětnou vazbu Nepodařilo se odeslat zpětnou vazbu. Zkuste to prosím znovu.