EET

EET je aktuálně pozastaveno do 31. 12. 2022.

Od 1. 3. 2017 nastala povinnost elektronicky evidovat tržby (EET) pro maloobchody a velkoobchody. Koho se tato povinnost týká a co obnáší?

Musím EET odesílat?

Od roku 2018 se situace ohledně odesílání EET pro majitele e-shopů zjednodušila. Nabízíte-li pouze elektronické možnosti platby (bankovním převodem, platební kartou online nebo jinými způsoby přes platební brány), EET se na vás nevztahuje. EET je třeba odesílat pouze za platby, kde se používá hotovost.

Budu potřebovat napojit e-shop do systému EET. Jak postupovat?

Krok 1

Nejprve je potřeba získat autentizační údaje do EET. Tyto údaje získáte osobně na finančním úřadě nebo elektronicky na Daňovém portálu Finanční správy (do 24 hodin vám přijdou do datové schránky).

Pomocí autentizačních údajů se přihlásíte do webové aplikace EET. Zde si nejprve vytvoříte provozovnu a následně si stáhnete certifikát. Heslo k certifikátu si bezpečně poznamenejte, budete ho ještě potřebovat.

Krok 2

Dejte nám vědět o tom, že potřebujete EET odesílat a my vám na e-shopu aktivujeme modul EET. Po zapnutí modulu si do administrace nahrajete certifikát a vyplníte heslo, které jste zadali při získání certifikátu. Zkontrolujte si, že máte v ➡️Nastavení e-shopu > Dakturační údaje vyplněné vaše DIČ.

Krok 3
Informaci, že evidujete tržby, je také potřeba uvést na e-shopu. Doporučujeme přidat do obchodních podmínek na webu následující odstavec:

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Nastavení EET – certifikát, provozovny, režim

➡️Nastavení > Nastavení e-shopu > EET

Pro správné napojení na daňový portál je potřeba nahrát všechny potřebné údaje do administrace vašeho e-shopu:

  • Certifikát ve formátu .p12, který si můžete stáhnout z webové aplikace EET.
  • Heslo, které jste zadali při vytvoření certifikátu.
  • ID provozovny by mělo odpovídat údajům zadaným do webové aplikace EET.
  • ID pokladny je spíše informační údaj pro vás, pomůže vám rozlišit účtenky mezi dvěma pokladnami v jedné provozovně. Zadat můžete např. „1“.
  • Odesílat DPH aktivujte, pokud jste plátce DPH. Pozor, i když nejste plátce DPH, kvůli EET musíte mít nastavené DIČ v ➡️Nastavení e-shopu > Fakturace.

Po zadání výše uvedených údajů je možné EET otestovat v testovacím režimu. V testovacím režimu jste vždy, pokud nemáte aktivovanou volbu „Produkční režim“. Test provedete kliknutím na tlačítko otestovat.

Proběhne-li test v pořádku, jak je vidět na obrázku výše, můžete aktivovat volbu Produkční režim. Teprve po aktivování produkčního režimu se vaše objednávky začínají odesílat do elektronické evidence tržeb Daňového portálu.

Jak evidence tržeb probíhá?

Pokud potřebujete zaevidovat platbu v hotovosti, transakce se odesílá po kliknutí na tlačítko Zaplatit + EET. Následně zákazníkovi vytisknete fakturu objednávky včetně unikátního kódu transakce.

Platba „v hotovosti“ musí mít explicitně nastavené, že se jedná o platbu v hotovosti. Zkotrolujete to v ➡️Nastavení > Platby.

Vrácení platby

Pokud potřebujete vrátit platbu, která byla odeslaná do evidence EET, je potřeba odeslat novou platbu s identickou zápornou hodnotou. Jednoduše v editaci objednávky klikněte na zelené tlačítko uhrazeno nebo na ikonku seznamu plateb.

Otevře se vám dialogové okno se všemi platbami vázanými na tuto objednávku. U platby s EET je tlačítko vrátit. Pomocí toho je možné jednoduše odeslat zápornou platbu a hodnotu v EET tedy vynulovat.

Pomohli jsme tímto vyřešit vaši otázku? Děkujeme za zpětnou vazbu Nepodařilo se odeslat zpětnou vazbu. Zkuste to prosím znovu.