Rewrite
Pokud již existoval web/eshop na stejné URL, je při nasazení nového e-shopu nutné zachovat funkční URL adresy. Většina adres se totiž při přechodu na nový e-shop změní, a je tedy potřeba přesměrovat staré URL na nová (stávající) URL. Staré adresy jsou totiž indexované ve vyhledávačích (Google, Seznam), a pokud k přesměrování (tzv. rewrite) nedojde, uživatelé narazí na chybu 404.
Jak nastavit přesměrování
- Vytvořte tabulku přesměrování, kde v levém sloupci budou staré URL a v pravém sloupci nové URL.
- Přejděte do menu v administraci a vyberte položku Nástroje > Přesměrování.
- Zkopírujte hodnoty z tabulky přesměrování a klikněte na tlačítko Přidat přesměrování, čímž se automaticky uloží přesměrování mezi starými a novými adresami.
Rewrite slouží k "překládání" url požadavků. Využíváme je v případě, kdy stránky se stejným nebo podobným obsahem mají na novém webu jinou url než na webu původním (a původní URL je zaindexovaná, příp. lidé ji mají uloženou atp.), aby nedocházelo k tomu, že se návštěvníci z výsledků hledání prokliknou na stránku, kde uvidí pouze Chyba 404 - stránka nenalezena, což má také negativní vliv na následné umisťování ve výsledcích vyhledávání. Vytvoří se proto seznam původních URL a jim odpovídajících nových URL, na které se pak návštěvníci přesměrovávají.
Jak získat staré URL z indexu Google
Používat prohlížeč Chrome.
Do Chrome si nainstalovat doplněk gInfinity.
Uložit si do záložek Google SERPs Extractor (přetažením tlačítka ve spodní části článku na lištu záložek).
Vytvoření dat pro rewrite
Do Google vložit dotaz: "site:url", tj. například "site:bubakov.cz". Tím se vyhledací všechny zaindexované stránky na dané doméně.
Scrollovat až na konec výsledků hledání, aby byly všechny načtené a na jedné stránce (to umožňuje právě doplněk gInfinity).
V záložkách kliknout na Google SERP Extractor.
Zkopírovat si vyextraktované url do tabulky Google Sheets.
Do vedlejší buňky doplnit novou url (ta může být z beta verze, důležitá je relativní část adresy)
Pokud je nová url stejná jako původní, nic nevyplňovat.
Pokud na novém webu neexistuje stránka nahrazující stránku na zaindexované url, také nic nevyplňovat.
Řádky s nevyplněnými novými url vymazat (použít filtry)
Vytvořenou tabulku vložte do Trella případně pošlete projektovému manažerovi ke kontrole a nasazení na web.