Nastavení marketingových nástrojů dle režimu souhlasu
Cookie lišta sama o sobě nestačí. Je třeba také nastavit marketingové nástroje, které využíváte, tak aby se chovaly na základě uživatelem uděleného souhlasu. V této nápovědě se podíváme, jak na to.
V případě, že jste všechny vámi používané marketingové kódy vložili do sekce měřící kódy v administraci e-shopu, tak zde jsme již vše nastavili za vás a nemusíte nic dalšího řešit.
➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > Globální nastavení > karta Měřicí kódy
Pokud k nastavení marketingových kódů využíváte Google Tag Manager, je třeba upravit tagy podle níže uvedeného návodu. Před tím, než se pustíte do úpravy tagů v GTM, ujistěte se, že máte správně nastavenou cookie lištu.
Nastavení v GTM
V prvé řadě v GTM povolte consent overview. Jděte do sekce Admin > Container Settings a zde dole zaškrtněte Enable consent overview.
Dále si vytvořte nový Trigger, vyberte možnost Custom event a jako Event name vložte tuto hodnotu: kupshopConsentsChange. Stejným způsobem pojmenujte Trigger a uložte.
Následně k tagům, které se spouštějí na All Pages trigger, přidejte tento additional trigger. Díky tomu se vám tag odešle znovu na stránce po udělení souhlasu. Získáte tedy také cookies z první stránky, kterou návštěvník navštívil. POZOR! U těchto tagů je také nutné nastavit Tag firing options na Once per page.
A nyní nastavte samotné tagy podle toho, jaký souhlas od návštěvníka potřebujete k jejich spuštění. Spuštění každého tagu lze podmínit udělením jednoho či více typů souhlasu. Můžete vybírat z následujících:
- ad_storage
- ad_user_data
- ad_personalisation
- analytics_storage
- functionality_storage
- personalisation_storage
- security_storage
Více o jejich použití se dočtete v této nápovědě od Googlu.
Některé marketingové nástroje využívají ve svých scriptech vestavěný souhlas, pro toto pokročilé nastavení hledejte speficikaci u provozovatele konkrétního nástroje.