Nastavení marketingových nástrojů dle režimu souhlasu

Cookie lišta sama o sobě nestačí. Je třeba také nastavit marketingové nástroje, které využíváte, tak aby se chovaly na základě uživatelem uděleného souhlasu. V této nápovědě se podíváme, jak na to.

V případě, že jste všechny vámi používané marketingové kódy vložili do sekce měřící kódy v administraci e-shopu, tak zde jsme již vše nastavili za vás a nemusíte nic dalšího řešit.

➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > Globální nastavení > karta Měřicí kódy

Pokud k nastavení marketingových kódů využíváte Google Tag Manager, je třeba upravit tagy podle níže uvedeného návodu. Před tím, než se pustíte do úpravy tagů v GTM, ujistěte se, že máte správně nastavenou cookie lištu

Nastavení v GTM

V prvé řadě v GTM povolte consent overview. Jděte do sekce Admin > Container Settings a zde dole zaškrtněte Enable consent overview.

Dále si vytvořte nový Trigger, vyberte možnost Custom event a jako Event name vložte tuto hodnotu: kupshopConsentsChange. Stejným způsobem pojmenujte Trigger a uložte.

Následně k tagům, které se spouštějí na All Pages trigger, přidejte tento additional trigger. Díky tomu se vám tag odešle znovu na stránce po udělení souhlasu. Získáte tedy také cookies z první stránky, kterou návštěvník navštívil. POZOR! U těchto tagů je také nutné nastavit Tag firing options na Once per page.

A nyní nastavte samotné tagy podle toho, jaký souhlas od návštěvníka potřebujete k jejich spuštění. Spuštění každého tagu lze podmínit udělením jednoho či více typů souhlasu. Můžete vybírat z následujících:

  • ad_storage
  • ad_user_data
  • ad_personalisation
  • analytics_storage
  • functionality_storage
  • personalisation_storage
  • security_storage

Více o jejich použití se dočtete v této nápovědě od Googlu.

Některé marketingové nástroje využívají ve svých scriptech vestavěný souhlas, pro toto pokročilé nastavení hledejte speficikaci u provozovatele konkrétního nástroje.