GTM Datové vrstvy

Na našich e-shopech najdete jednotnou datovou vrstvu, kterou využijete při práci s Google Tag Managerem a jinými nástroji, které s datovou vrstvou pracují.
Pokud nejste zběhlí v práci s Google Tag Managerem, nastavte si snadno marketingové služby přímo přes naši administraci v sekci měřící kódy.

Nedoporučujeme kombinovat vkládání kódů služeb od Googlu (GA3, GA4, Google Ads) do adminu a GTM zároveň. Vyberte si jeden způsob a ten využijte pro všechny služby od Google.

O tom, co je datová vrstva a jak se s ní pracuje se můžete dočíst více v tomto článku.
Aktuálně jsou k dispozici 2 verze datové vrstvy, mezi kterými si můžete přepínat.

Verze 2.0

K této datové vrstvě jsme pro vás připravili přehlednou dokumentaci v prostředí dokumentů Google.
Před tím, než na tuto verzi datové vrstvy přejdete, je třeba si dokumentaci důsledně prostudovat a nastavit Google Tag Manager tak, aby jeho nastavení nové datové vrstvě odpovídalo.
Před publikací nové datové vrstvy si můžete vše otestovat v režimu pouze pro přihlášené administrátory.

Po otestování funkčnosti můžete novou verzi datové vrstvy zapnout pro všechny.

Abychom vám práci s Google Tag Managerem co nejvíce usnadnili, připravili jsme pro vás kontejner, který si můžete do Google Tag Manageru importovat a vycházet z jeho nastavení.

Práce s GTM kontejnerem pro datovou vrstvu verze 2.0

  • Kontejner si stáhněte
  • Otevřete si váš kontejner v Google Tag Manageru a vytvořte si nový Workspace
  • Jděte do záložky Admin a vyberte si možnost Import Container
  • Vložte stažený soubor
  • Vyberte si existující Workspace, který jste vytvořili
  • Zvolte možnost Merge, tím sloučíte nový kontejner se stávajícím
  • Zvolte možnost Rename, tím přejmenujete konfliktní tagy (tagy se stejným názvem)

  • Poté si vyhledejte 2 proměnné, které mají v názvu CHANGE a upravte si v nich měřící ID z Universal Analytics a z GA4

  • Nyní zkontrolujte staré tagy a proměnné Google Analytics, jestli obsahují nějaká specifická nastavení, která bude třeba nastavit
  • Následně staré tagy můžete pozastavit nebo smazat (doporučuji nejdříve pozastavit a později až si otestujete, že vše v pořádku měří, tak smazat)

Verze 1.0

Data dostupná v GTM na jednotlivých stránkách e-shopu se mohou lišit. Níže je zobrazený seznam všech typových stránek e-shopu, včetně dat, které jsou v GTM dostupné.

Detail produktu

  • page - viz page
  • user - viz user
  • product
    • prodId (int) - ID produktu
    • prodVat (float) - sazba DPH
    • prodCategory (string) - kategorie produktu
    • prodProducer (string) - výrobce produktu
    • prodCampaigns (string[]) - pole kampaní
    • prodName (string) - název produktu
    • prodPrice (float) - cena produktu s DPH / bez DPH -> podle administrace eshopu
    • prodPriceVat (float) - cena produktu s DPH
    • prodPriceWithVat (float) - cena produktu s DPH
    • prodPriceWithoutVat (float) - cena produktu bez DPH
  • google_tag_params - viz google_tag_params
  • ecommerce - více na stránce detail produktu

User page


Článek

  • page - viz page
  • user - viz user
  • google_tag_params - viz google_tag_params
  • article
    • category (string) - název kategorie článku
    • name (string) - název článku

Přihlašovací stránka


Vyhledávání


Stránka


Můj účet


Newsletter přihlášení / odhlášení


Košík

  • page - viz page
  • user - viz user
  • google_tag_params - viz google_tag_params
  • cart
    • deliveryId (int) - ID dopravy, od kroku s výběrem dopravy a dále
    • paymentId (int) - ID platby, od kroku s výběrem platby a dále
    • step - číselné kroky košíku, indexováno od 0
    • stepName - textové kroky košíku
  • ecommerce - více na stránce košík

Domovská stránka


Kategorie

  • page - viz page
  • user - viz user
  • google_tag_params - viz google_tag_params
  • category
    • catId (int) - ID kategorie
    • catName (string) - název kategorie
    • catCampaign (string []) - pole kampaní
    • producerName (string) - název výrobce (když je ID výrobce)
    • producerId (int) - ID výrobce (když je ID výrobce)

Ostatní


Přidání do / odebrání z košíku


Checkout


Purchases

  • event (string) - pevná hodnota "order_success"
  • page - viz page
  • user - viz user
  • google_tag_params - viz google_tag_params
  • ecommerce - podle purchases
  • transactionId (string) - Kód objednávky
  • transactionAffiliation (string) - title shopu
  • transactionCurrency (string) - kurz použitý u transakce
  • transactionTotal (float) - celková hodnota objednávky
  • transactionTax (float) - celková částka DPH
  • transactionShipping (float) - cena za dodání s DPH
  • transactionPriceWithoutVatAndDelivery (float) - cena objednávky bez DPH a bez dopravy
  • discounts ([])
    • id (int) - ID slevy
    • type (string) - typ odběrové slevy
    • condition_value (string) - podmínka slevy
    • name (string) - název slevy
  • transactionProducts ([])
    • name (string) - název položky
    • sku (string) - ID produktu a varianty spojené znakem "_"
    • category (string) - název kategorie produktu
    • price (float) - cena produktu
    • quantity (float) - počet kusů

Společné

  • page
    • language - jazyk ve formátu ISO
    • title - Title stránky
    • path - cesta za lomítkem domény
    • currency - ISO code měny
    • currencyRate - kurz měny
    • type (string) - typ stránky dle číselníku (account, cart, category, home, login, newsletterSubscribe, newsletterUnsubscribe, purchase, page, product, search, 404, other)
  • user
    • sessionId - ID uživatelské session
    • cartId - ID košíku - unikátní identifikátor přihlášeného i nepřihlášeného uživatele. V případě přihlášeného uživatele je to unikátní id přiřazené k účtu, v případě nepřihlášeného uživatele je to jeho sessionId.
    • userType - typ uživatele (jméno / nepřihlášen / anonym)
    • userId - ID přihlášeného uživatele
    • admin - login aktuálně přihlášeného administrátora eshopu
  • google_tag_params
    • ecomm_pagetype - druh stránky
    • ecomm_prodid - ID prokduktů v kategorii
    • ecomm_totalvalue - celková hodnota produktů
    • ecomm_category - nadřazená kategorie
Pomohli jsme tímto vyřešit vaši otázku? Děkujeme za zpětnou vazbu Nepodařilo se odeslat zpětnou vazbu. Zkuste to prosím znovu.