Měřící a marketingové kódy

Sekce Měřící kódy v administraci vašeho eshopu slouží k vložení různých marketingových a měřících kódů, které jsme pro vás předem připravili a jsou vložené pomocí kódu přímo do stránek. Doporučujeme však využívat Google Tag Manager s naší pokročilou datovou vrstvou. Do budoucna již nebudeme kódy v sekci měřící kódy aktualizovat.


Jak se do sekce Měřící kódy dostanete? Přihlaste se do administrace e-shopu a přejděte na  ➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > Globální nastavení > záložka Měřící kódy. Z následujících obrázků a textů vyčtete, co a jak do sekce Měřící kódy vkládat a také co se bude dít po vložení příslušného kódu. Každá jazyková mutace má vlastní nastavení měřících kódů.

Google Analytics

Vyplňte GA4 measurement ID (pozor - není to ID GA4 property ani data streamu).

Google Analytics 4 - k měření využíváme základního konfiguračního kódu gtag.js pomocí nějž měříme eventy: page_view, session_start, first_visit, purchase.

Google Tag Manager

Při zakládání Google Tag Manager kontejneru máte mezi možnostmi Web a Server. Podle toho pak budete v administraci buď vyplňovat pole v Client Side GTM nebo Server Side GTM. Oba však mají společné nastavení ceny produktů a hodnoty objednávek. Zvolte, zda-li chcete odesílat ceny s DPH nebo bez. Dále pak v jaké měně a jak chcete odesílat hodnotu objednávek. Pokud nemáte specifické požadavky, měnu ponechejte jako výchozí.

Client Side GTM

Jde o běžný GTM kontejner, který se používá pro standardní měření a využijete ho v 99 % případů. Nastavíte přes něj měření Google Analytics 4, Facebook pixel, Glami, Heuréku, Zboží, Sklik a další služby. Doporučujeme vám, abyste si nechali nastavit měření v GTM od někoho, kdo tomu rozumí, případně abyste se obrátili na naše analytické oddělení.

ID - vyplňte ID GTM kontejneru

Salt pro SHA-256 emailu - vyplňte, pokud chcete hashovat e-maily

Verze datové vrstvy - zvolte verzi datové vrstvy

Doména pro výdej GTM - vyplňte doménu pro First-Party Mode

Serverový kontejner

Umožňuje pokročilejší technologii měření, kdy se data neposílají v rámci prohlížeče, ale přes server. Tato technologie se využívá například pro Facebook Conversion API.

Doména značkovacího serveru - vyplňte doménu, na které má probíhat server side měření

Debug Hash - vyplňte ze serverového GTM v případě, že chcete debugovat nastavení měření v Preview Mode.

1. GA4 id pro cookie - vkládáme sem GA4 measurement ID pro separování GA4 session ID, která se v rámci serverového měření odešle do proměnné "ga_session_id"

2. GA4 id pro cookie - vkládáme sem GA4 measurement ID pro separování GA4 session ID, která se v rámci serverového měření odešle do proměnné "ga_session_id_2"

3. GA4 id pro cookie - vkládáme sem GA4 measurement ID pro separování GA4 session ID, která se v rámci serverového měření odešle do proměnné "ga_session_id_3"


Google Ads

Sekci Google Ads můžete využití k měření konverzí (transakcí) a pro remarketing. Vytvořte si v Google Ads účtu konverzi a vložte do příslušných polí Conversion ID a Conversion Label. Funguje pouze pro typ konverze Nákup.

Základní Google Ads remarketing vám po vložení Conversion ID bude fungovat také, ale bez parametrů pro dynamický remarketing. Pokud chcete využívat dynamický remarketing, využijte Google Tag Manager.

Site verifications

Toto využijete například pro ověření Google Marchant Center, Facebook stránek nebo Pinterestu, kde je potřeba na stránky vložit určitý meta tag, pomocí kterého stránku ověříte.

Do pole ověřovací řetězen vkládejte jen unákátní část kódu a doporučujeme si do poznámky napsat, co ten řetězec ověřuje.

Heureka

Ověřeno zákazníky

  1. Vybereme v levém menu položku „Ověřeno zákazníky“.
  2. V horním pravém rohu si můžeme vybrat požadovaný obchod.
  3. Zkopírujeme pomocí CTRL+C celý „Tajný klíč pro obchod“ a vložíme jej do administrace wpjshopu.


Heureka – „Ověřeno zákazníky“ vykopírujeme tajný klíč, který nám Heureka vygenerovala (např.: ceed8cd4931f901318fdafc6a219e891)

Měření konverzí

  1. Vybereme v levém menu položku „Měření konverzí“.
  2. Vykopírujeme pomocí „CTRL+C“ celý „Veřejný klíč pro kód měření konverzí“ a vložíme jej do wpjshopu.

Heureka – „Měření konverzí“ vykopírujeme veřejný klíč, který nám Heureka vygenerovala (např.: 2C67D4505781191AA494B9A7A57256B7)

Zboží.cz + Sklik

Sklik a Zboží.cz jsou obojí online služby od Seznam.cz a mají jednotný měřící kód.

Vyplňte potřebná pole dle toho, co chcete měřit.

Odesílat pouze backend konverze zaškrtněte tehdy, kdy máte nastaveno client side měření přes GTM a potřebujete posílat pouze beckendové konverze z e-shopu.

Seznam Webmasters

Vložte ověřovací řetězec potřebný k ověření domény pro Seznam Webmasters.

Facebook Pixel

Vyplňte ID FB Pixelu pro základní měření událostí pageView a Purchase. Pro měření další událostí je třeba využít Google Tag Manager.


Affilbox a jeho propojení

V případě, že používáte nebo chcete používat affiliate program od Affilboxu, máme řešení připravené v naší e-shopové platformě wpjshop.

Díky tomuto napojení můžete snadno a efektivně odměňovat všechny vaše propagační partnery, které k vám přivedli opravdové klienty, kteří vám platí.

Informace o programu Affilbox

Affilbox nabízí na výběr ze dvou jejich programů.

  • Affilbox Standard – provize 1 000 Kč
  • Affilbox Pro – provize 2 500 Kč

Pro více informací a aktuální ceník s nabízenými službami navštivte stránku na webu Affilboxu.

Výhody Affilboxu

  1. Dokonalý přehled o objednávkách
  2. Neomezený počet kampaní
  3. Snadná správa kampaní
  4. Zvýšení tržeb affiliate programu o 10–60%

Přihlášení do Affilboxu

Pokud se potřebujete přihlásit na svůj účet v Affilboxu, tak klikněte zde.

Nastavení propojení Affilboxu s wpjshopem

Přihlaste se do administrace e-shopu v wpjshopu. Přejděte na ➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > záložka Měřící kódy, kde najdete sekci Affilbox. Zde vyplňte adresu, inzerenta a kampaň Affilboxu. 

Časté dotazy – Affilbox

V případě, že nenaleznete to, co hledáte ohledně Affilboxu, pomohou časté dotazy poskytovatele služeb na jejich webu.

Kontakt Affilbox

V případě problémů zde naleznete kontakty na podporu, péče o zákazníky a obchodní záležitosti.

  • Podpora: podpora@affilbox.cz
  • Péče o zákazníky: +420 771 157 207
  • Obchodní záležitosti (Jaroslav Janíček): +420 777 349 394

Chat Crisp

Aplikace pro zasílání zpráv, které vám umožní chatovat se svými zákazníky.

Výhody aplikace

  • Má skvělou mobilní aplikaci, díky které dokážete na zprávy  reagovat odkudkoli.
  • Funguje na principu týmové spolupráce operátorů. Všichni ví, které dotazy už byly zodpovězeny a které na vyřízení ještě čekají.
  • Jazyk chatu se automaticky přizpůsobuje jazyku webu a operátorovi se zobrazí informace o tom, jakým jazykem hovoří zákazník.
  • Uživatelská data jsou přímo v chatu. Máte-li e-shop a zákazník je přihlášený, znáte například:
  • jeho jméno, e-mail a telefon z uživatelského účtu,
  • datum a kód poslední objednávky,
  • celkový počet objednávek,
  • celkový počet stornovaných objednávek,
  • celkovou útratu,
  • máte-li i B2B zákazníky, tak informaci, zdali se jedná o B2B.

  1. Běžte na stránky www.crisp.chat, klikněte na tlačítko Get started vpravo nahoře a zaregistrujte si účet.
  2. E-mailem Vám přijde kód pro integraci na Vašich webových stránkách nebo e-shopu, ze kterého si vykopírujete pouze šedě zvýrazněnou část.
  3. V administraci e-shopu v ➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > Globální nastavení > Měřicí kódy (naleznete úplně dole v sekci Crisp, kam tento kód vložíte... A chatujete!)

  1. Nezapomeňte Crisp doplnit do vašich Zásad zpracování osobních údajů (do sekce Příjemci osobních údajů). Vývojářská firma se jmenuje Crisp IM SARL (registration number: 833085806)

Pokud by se Vám e-mail s kódem pro integraci ztratil, kód najdete i v administraci Crisp. Po přihlášení do administrace Crisp přejděte do Settings (ozubené kolo vlevo dole) > Website settings > Tlačítko Integrations > HTML, odkud opět vyberete jen kombinaci čísel a písmen v uvozovkách za spojením CRISP_WEBSITE_ID=.

Pro zaregistrování, nebo pro získání více informací navštivte web https://supportbox.cz/.

Propojení pluginu se systémem WPJshop

V nastavení Vaší schránky v aplikaci SupportBox aktivujte plugin pro propojení s e-shopem.

  • Vaše schránka
  • Nastavení
  • Záložka Pluginy
  • „Univerzální e-shop plugin“

Po aktivaci pluginu otevřete jeho nastavení.

V nastavení si pojmenujeme propojení (např. název Vašeho e-shopu), následně vyplníme adresu zdroje dat (ve formátu https://www.adresaeshopu.cz/supportbox/ - část "adresaeshopu.cz" nahradíme skutečnou adresou Vašeho eshopu).

Klíč pro ověření si zkopírujeme (v další části ho budeme vkládat do nastavení e-shopu) a jako způsob autorizace vybereme Get parametr v URL a stiskneme tlačítko uložit.

Následně vstoupíme do administrace našeho e-shopu do ➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > Globální nastavení > Měřící kódy. Do políčka SupportBox ID vložíme zkopírovaný Klíč pro ověření.

Po uložení je propojení SupportBoxu se systémem wpjshop dokončeno.

Po otevření e-mailu od zákazníka bychom následně měli vidět na pravé straně informaci získané z e-shopu.

Nejdříve si musíte založit svůj účet účet na stránkách Smartsupp.

Vyčkáte na chatovací kód

Po registraci obdržíte e-mail s unikátním kódem, který poté implementujete do našeho systému wpjshop.

* Kód naleznete ve scriptu, který vám přijde (viz. kroužek v obrázku).

Nahrání kódu do wpjshopu

Přihlaste se do administrace vašeho e-shopu. Přejděte do ➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > Měřící kódy a vložte kód do políčka Crisp ID, jak vidíte na obrázku níže.

Následně nastavení uložte a implementaci máte za sebou. Nyní můžete začít chat využívat.

Pomohli jsme tímto vyřešit vaši otázku? Děkujeme za zpětnou vazbu Nepodařilo se odeslat zpětnou vazbu. Zkuste to prosím znovu.