Indexovatelné filtry
Pokud chcete, aby se kategorie s použitým filtrem, například podle barvy, staly indexovatelnými pro vyhledávací roboty a měly hezké URL adresy přívětivé pro vyhledávače, je potřeba tuto volbu povolit u vybrané kategorie a příslušného filtru.
Přejděte do administrace ➡️ Zboží > Sekce a vyberte sekci, u které chcete zapnou indexování filtrů. Přejděte do záložky Filtrování. Zde zaškrtnutím volby Indexovat vyberte, které filtry se mají indexovat a volbou Dávat do titulku určíte, jestli se má měnit titulek a hlavní nadpis podle filtru.
Tímto máte zapnuté hezké URL adresy, měnící se titulky s nadpisy a indexaci u zapnutých filtrů.
URL adresu filtru i text, který se přidává do titulku a nadpisu můžete změnit v ➡️ Zboží > Parametry, kde vyberete nastavení požadovaného parametru. Na záložce Parametr ve sloupci URL filtru nebo Nadpis můžete upravovat text podle potřeby.
- URL filtru - adresa filtru, který se přidá na konec URL adresy kategorie
- Nadpis - text, který se přidá do titulku a nadpisu
Vkládání vlastního nadpisu a obsahu
Na stránku každého indexovatelného filtru lze vložit vlastní nadpis a popisek podobný, jako znáte například z popisku sekce. Tato funkce podporuje lepší umisťování ve vyhledávačích. Ty čím dál častěji penalizují stránky, které nemají žádný textový obsah, proto vřele doporučujeme tyto informace vyplnit a případně přeložit pro jazykové mutace. Tuto funkci využijete i v případě, že stránku indexovatelného filtru používáte jako landing page, odkazujete na ni z bannerů a podobně. Vyplněný, lidsky znějící obsah, posouvá takovou stránku v očích návštěvníků e-shopu i vyhledávacích robotů na vyšší úroveň.
Při vkládání vlastního nadpisu a obsahu indexovatelných filtrů postupujte následovně. Poté, co vyberete parametry v příslušné sekci a nastavíte vše potřebné dle popisu výše, můžete přejít do dalšího kroku. Pomocí lupičky na kartě dané sekce se prokliknete do popředí e-shopu, kde u sekce (v našem případě Pánské mikiny) vyfiltrujete konkrétní parametry. Např. černé mikiny značky WPJ pro volný čas. Tímto je nastavení hotové a můžete se věnovat samotné editaci.
Editace je možná pouze z frontendu (popředí) e-shopu. ➡️ Zboží > Indexovatelné filtry – zde naleznete seznam všech již editovaných indexovatelných filtrů. Filtr, který chcete editovat rozkliknete a pomocí lupičky v levém dolním rohu se prokliknete do frontendu e-shopu. Po rozkliknutí zeleného políčka Indexovatelný filtr v černé liště vlevo lze upravovat titulek a popisky pro SEO, v záložce Obsah je možné vkládat bloky pro editaci obsahu pomocí tlačítka Přidat blok. Obsah a nadpis indexovatelných filtrů upravíte v Editoru obsahu.
Nadpis a obsah indexovatelných filtrů leze přeložit pomocí Překladů ➡️ Překlady > Produkty > Indexovatelné filtry, tlačítkem Přeložit obsah se proklinete do frontendu e-shopu, kde lze obsah dále upravovat.
Doporučení k efektivnímu využití indexovatelných filtrů
Indexování kombinací několika parametrů (například Určení šperku: Dámské, Materiál: Zlato, Kámen: Granát) je omezeno na kombinace maximálně dvou takových parametrů, v opačném případě vzniká obrovské množství kombinací a posílání takového množství adres vyhledávacím robotům by bylo spíše kontraproduktivní. Doporučujeme proto připravit si analýzu klíčových slov a zjistit, které parametry jsou hledané. U těchto parametrů (jednoho až dvou) poté zapnout indexování. Následně si parametry v analýze klíčových slov seřaďte dle hledanosti a postupně upravujte obsah stránek s použitým filtrem nejhledanějších parametrů.
Pokud však u filtrů, které kombinují velké množství parametrů, vlastní nadpis a popisek vyplníte, dostane se url adresa do sitemap, a tím i k vyhledávacím robotům. Pokud jsou pro Vás některé filtry tvořené mnoha parametry prodejně zajímavé, doporučujeme obsah vyplnit.
Export a import indexovatelných filtrů
➡️ Zboží > Indexovatelné filtry > levé menu Export a import index. filtrů
Kliknutím na tlačítko Exportovat získáte soubor ve formátu .xls se všemi sekcemi a vždy jedné z hodnot parametrů, které u nich máte nastavené jako indexovatelné. Do této tabulky můžete doplnit nadpis a popisek pro všechny kombinace, u kterých chcete vlastní obsah mít, a soubor zpět naimportovat do e-shopu. Díky této funkci doplníte obsah k indexovatelným filtrům mnohem efektivněji, než kdybyste na e-shopu vytvářeli jednotlivé kombinace filtrů ručně a obsah vkládali přes editor obsahu.