Věrnostní program
Vaše zákazníky můžete za každý nákup odměnit body. Věrnostní program ve WPJshopu je flexibilní a tak vám dává volnou ruku v tom, jakou hodnotu bude jeden bod mít nebo kolik bodů zákazník získá nákupem konkrétního produktu. Pojďme se podívat na bližší použití věrnostního programu.
Základní nastavení věrnostního programu
V administraci ➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > Globální nastavení najdete záložku Věrnostní program.
- Přičtení bodů: zde můžete zvolit kolik dnů od vyřízení objednávky se zákazníkům přičtou věrnostní body. Tento čas může pokrýt například lhůtu pro odstoupení od kupní smlouvy. Vyplníte-li 0 nebo necháte-li jej prázdné, body se přičtou hned v noci po vyřízení objednávky.
- Vynulování bodů: zůstane-li pole prázdné, body budou mít neomezenou platnost.
- E-mail o vynulování: své zákazníky můžete informovat e-mailem o tom, že se blíží termín expirace věrnostních bodů. Znění e-mailové zprávy můžete editovat v ➡️ Nastavení > E-maily. Nevyplníte-li pole, e-mail se nebude odesílat.
Nastavení získávaných bodů
V administraci si jednoduše nastavíte, kolik procent z ceny produktu se má převést na body. Přejděte do ➡️ Objednávky > Slevy. Zde najdete slevu pojmenovanou Zisk bodů, která slouží jako základní nastavení věrnostního programu.
V praxi výsledek ukázkového nastavení výše bude vypadat následovně:
- Cena produktu: např. 799 Kč
- Vámi zvolená hodnota (koeficient): např. 5 %
- Výpočet: 799 * 0,05 = 39,95 bodů, které se matematicky zaokrouhlí na 40 bodů
Automaticky se tímto způsobem vypočítá výše bodů u všech produktů vždy z jejich aktuální prodejní ceny.
Nastavení podmínek pro zisk bodů
Nastavení podmínky pro zisk bodů není povinné, věrnostní program je v takovém případě dostupný pro všechny přihlášení uživatele a nákupy.
- Není třeba nastavovat podmínku, že uživatel musí být registrovaný – s tím věrnostní program počítá automaticky.
- Podmínky můžete využít například pro omezení věrnostního programu určitým skupinám uživatelů – typicky jej zakázat pro B2B.
Je možné ručně upravit stav uživatelova konta, pokud mu chcete například kompenzovat nějakou nepříjemnost. Úpravu stavu bodového konta provedete v editaci uživatelského účtu v záložce Věrnostní program kliknutím na tlačítko Akce a poté volbu „Přidat nebo odebrat body“.
Počet bodů přičtených ke konkrétní objednávce editovat možné není. Pokud stornujete objednávku po přičtení bodů zákazníkovi, body zákazníkovi na bodovém kontě už zůstanou. Uplatní-li zákazník body na objednávku, kterou po odečtení bodů z jeho konta stornujete, body již zůstanou odečteny a nevrátí se zákazníkovi automaticky. Tyto situace doporučujeme případně řešit právě ruční úpravou bodového konta.
Akce a navýšení bodů
Rozhodli jste se, že svým zákazníkům zpestříte víkend větší nadílkou bodů? I pro takovou akci stačí nastavit slevu. Podmínky jsou na vás (v ukázce níže jsme zvolili časové omezení a platnost akce pouze pro registrované uživatele), Akce, která vše uvede v provoz, se nazývá Přidat body.
V jejím nastavení vyberte, jestli se zákazníkům přičte konkrétní počet bodů a nebo se standardní počet bodů násobí určitým koeficientem.
Přičtení bodů jinému uživateli
Poslední akcí, která se týká získávání bodů, je možnost přičítat body za nákup jinému uživateli. Tuto funkci zajistíte použitím akce Přidat body jinému uživateli.
Uplatnění věrnostních bodů
➡️ Objednávky > Slevy > Akce „Uplatnění bodů“
V nastavení slevy si zvolíte kolika korunám se rovná 1 bod při uplatnění bodů.
Nabízíte-li nákupy v různých měnách, je potřeba vytvořit slevu s akcí Uplatnění bodů pro každou měnu zvlášť a jako podmínku nastavit odpovídající jazyk či měnu.
Další možnosti práce s věrnostními body najdete v modulu slev.
Vrácení zboží
V případě vrácení se zákazníkovi věrnostní body nepřičtou zpět.
Nezapomeňte si vytvořit pravidla, kterými se bude váš věrnostní program řídit
Pravidla a nastavení věrnostního programu jsou pro každý e-shop individuální. Proto si ve svém e-shopu vytvořte stránku, na které seznámíte své zákazníky s pravidly věrnostního programu. Stejně jako si můžete určit pravidla, můžete si vymyslet i vlastní název věrnostního programu a dál s ním pracovat. Cílem by mělo být zákazníka motivovat nejen k registraci, ale i k větším nákupům.