Věrnostní program

Vaše zákazníky můžete za každý nákup odměnit body. Věrnostní program ve wpjshopu je flexibilní a tak vám dává volnou ruku v tom, jakou hodnotu bude jeden bod mít nebo kolik bodů zákazník získá nákupem konkrétního produktu. Pojďme se podívat na bližší použití věrnostního programu.

Nastavení výše bodů

V administraci si jednoduše nastavíte, kolik procent z ceny produktu se má převést na body.


V praxi to bude vypadat následovně:

  • Cena produktu: např. 799 Kč
  • Vámi zvolená hodnota (koeficient): např. 20 %
  • Výpočet: 799 / 20 = 39 bodů

Automaticky se tímto způsobem vypočítá výše bodů u všech produktů.

Ruční nastavení bodů

Bez ohledu na standardní automatické nastavení můžete výši bodů upravit dle potřeby ručně. V administraci v ➡️Zboží > Produkty vyberete produkt a napíšete výši bodů do kolonky Věrnostní program na kartě Zboží.

Výše zapsaných bodů se propíše do všech variant produktů. Pokud chcete mít odlišnou výši bodů i u jednotlivých variant, pak body musíte ručně přepsat u jednotlivých variant.

Nulování, stornování a přičítání bodů zákazníkům

V nastavení e-shopu si jednoduše sami určíte, kdy se body zákazníkům po posledním nákupu přičtou. Vzhledem k možnosti vrácení zboží doporučujeme nastavit si alespoň 14 dní. Stejně tak si nastavíte počet dní, kdy se bodové konto zákazníka automaticky vynuluje. Zákazníkům tak limitujete využití a platnost bodů. 

➡️Nastavení > Nastavení e-shopu (Globální nastavení) > Věrnostní program

Je možné ručně upravit stav uživatelova konta, pokud mu chcete například kompenzovat nějakou nepříjemnost. Úpravu stavu bodového konta provedete v editaci uživatelského účtu v záložce Věrnostní program - tlačítko Akce - "Přidat nebo odebrat body"


Počet bodů přičtených ke konkrétní objednávce editovat možné není. Pokud stornujete objednávku po přičtení bodů zákazníkovi, body zákazníkovi na bodovém kontě už zůstanou. Uplatní-li zákazník body na objednávku, kterou po odečtení bodů z jeho konta stornujete, body již zůstanou odečteny a nevrátí se zákazníkovi automaticky. Tyto situace doporučujeme případně řešit právě ruční úpravou bodového konta.

Akce a navýšení bodů

Rozhodli jste se, že svým zákazníkům zpestříte víkend větší nadílkou bodů? Pak běžte do nastavení, vyberte nastavení e-shopu (nebo globální nastavení) a záložku Věrnostní program.

Vyplňte datum začátek akce a konec akce. Koeficient je číslo, kterým se bude po dobu akce násobit defaultní výše bodů u všech produktů v e-shopu. A zaškrtněte políčko Větší příděl bodů.

Uplatnění věrnostních bodů

➡️Objednávky > Slevy > Akce "Uplatnění bodů"

V nastavení slevy si zvolíte kolika korunám se rovná 1 bod při uplatnění bodů.


Další možnosti práce s věrnostními body najdete v modulu slev.

Vrácení zboží

Používáte-li náš systém pro vrácení zboží, v případě vrácení se zákazníkovi věrnostní body odečtou.

Nezapomeňte si vytvořit pravidla, kterými se bude váš věrnostní program řídit

Pravidla a nastavení věrnostního programu jsou pro každý e-shop individuální. Proto si ve svém e-shopu vytvořte stránku, na které seznámíte své zákazníky s pravidly věrnostního programu. Stejně jako si můžete určit pravidla, můžete si vymyslet i vlastní název věrnostního programu a dál s ním pracovat. Cílem by mělo být zákazníka motivovat nejen k registraci, ale i k větším nákupům.


Věrnostní program – aktualizace březen 2023

Vaše zákazníky můžete za každý nákup odměnit body. Věrnostní program ve wpjshopu je flexibilní a tak vám dává volnou ruku v tom, jakou hodnotu bude jeden bod mít nebo kolik bodů zákazník získá nákupem konkrétního produktu. Pojďme se podívat na bližší použití věrnostního programu.

Nastavení výše bodů

V administraci si jednoduše nastavíte, kolik procent z ceny produktu se má převést na body. Přejděte do ➡️ Objednávky > Slevy. Zde najdete slevu pojmenovanou Zisk bodů, která slouží jako základní nastavení věrnostního programu.

V praxi výsledek ukázkového nastavení výše bude vypadat následovně:

  • Cena produktu: např. 799 Kč
  • Vámi zvolená hodnota (koeficient): např. 5 %
  • Výpočet: 799 * 0,05 = 39,95 bodů, které se matematicky zaohrouhlí na 40 bodů

Automaticky se tímto způsobem vypočítá výše bodů u všech produktů vždy z jejich aktuální prodejní ceny.

Nastavení podmínek pro zisk bodů

Nastavení podmínky pro zisk bodů není povinné, věrnostní program je v takovém případě dostupný pro všechny přihlášení uživatele a nákupy.

  • Není třeba nastavovat podmínku, že uživatel musí být registrovaný – s tím věrnostní program počítá automaticky.
  • Podmínky můžete využít například pro omezení věrnostního programu určitým skupinám uživatelů – typicky jej zakázat pro B2B.

Ruční nastavení bodů

Bez ohledu na standardní automatické nastavení můžete výši bodů upravit dle potřeby ručně. V administraci v ➡️ Zboží > Produkty vyberete produkt a napíšete výši bodů do kolonky Věrnostní program na kartě Zboží. Takto nastavené body mají vyšší prioritu než body vypočítávané ze standardního nastavení věrnostního programu.

Výše zapsaných bodů se propíše do všech variant produktů. Pokud chcete mít odlišnou výši bodů i u jednotlivých variant, pak body musíte ručně přepsat u jednotlivých variant.

Nulování, stornování a přičítání bodů zákazníkům

V nastavení e-shopu si jednoduše sami určíte, kdy se body zákazníkům po posledním nákupu přičtou. Vzhledem k možnosti vrácení zboží doporučujeme nastavit si alespoň 14 dní. Stejně tak si nastavíte počet dní, kdy se bodové konto zákazníka automaticky vynuluje. Zákazníkům tak limitujete využití a platnost bodů. 

➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > (Globální nastavení) > Věrnostní program


Je možné ručně upravit stav uživatelova konta, pokud mu chcete například kompenzovat nějakou nepříjemnost. Úpravu stavu bodového konta provedete v editaci uživatelského účtu v záložce Věrnostní program kliknutím na tlačítko Akce a poté volbu „Přidat nebo odebrat body“.


Počet bodů přičtených ke konkrétní objednávce editovat možné není. Pokud stornujete objednávku po přičtení bodů zákazníkovi, body zákazníkovi na bodovém kontě už zůstanou. Uplatní-li zákazník body na objednávku, kterou po odečtení bodů z jeho konta stornujete, body již zůstanou odečteny a nevrátí se zákazníkovi automaticky. Tyto situace doporučujeme případně řešit právě ruční úpravou bodového konta.

Akce a navýšení bodů

Rozhodli jste se, že svým zákazníkům zpestříte víkend větší nadílkou bodů? I pro takovou akci stačí nastavit slevu. Podmínky jsou na vás (v ukázce níže jsme zvolili časové omezení a platnost akce pouze pro registrované uživatele), Akce, která vše uvede v provoz, se nazývá Přidat body.

V jejím nastavení vyberte, jestli se zákazníkům přičte konkrétní počet bodů a nebo se standardní počet bodů násobí určitým koeficientem.

Přičtení bodů jinému uživateli

Poslední akcí, která se týká získávání bodů, je možnost přičítat body za nákup jinému uživateli. Tuto funkci zajistíte použitím akce Přidat body jinému uživateli.

Uplatnění věrnostních bodů

➡️ Objednávky > Slevy > Akce „Uplatnění bodů“

V nastavení slevy si zvolíte kolika korunám se rovná 1 bod při uplatnění bodů.


Nabízíte-li nákupy v různých měnách, je potřeba vytvořit slevu s akcí Uplatnění bodů pro každou měnu zvlášť a jako podmínku nastavit odpovídající jazyk či měnu.

Další možnosti práce s věrnostními body najdete v modulu slev.

Vrácení zboží

V případě vrácení se zákazníkovi věrnostní body nepřičtou zpět.

Nezapomeňte si vytvořit pravidla, kterými se bude váš věrnostní program řídit

Pravidla a nastavení věrnostního programu jsou pro každý e-shop individuální. Proto si ve svém e-shopu vytvořte stránku, na které seznámíte své zákazníky s pravidly věrnostního programu. Stejně jako si můžete určit pravidla, můžete si vymyslet i vlastní název věrnostního programu a dál s ním pracovat. Cílem by mělo být zákazníka motivovat nejen k registraci, ale i k větším nákupům.