Věrnostní program
Vaše zákazníky můžete za každý nákup odměnit body. Věrnostní program v Kupshopu je flexibilní, a tak vám dává volnou ruku v tom, jakou hodnotu bude jeden bod mít nebo kolik bodů zákazník získá nákupem konkrétního produktu. Pojďme se podívat na bližší použití věrnostního programu.
Automatické nastavení výše bodů
Pro zjednodušení práce vám nastavíme vzorec pro automatický výpočet výše bodů, které zákazník získá nákupem konkrétního produktu přímo v kódu. Vy jen zvolíte koeficient, kterým se bude cena produktu dělit.
V praxi to bude vypadat následovně:
- Cena produktu: např. 799 Kč
- Vámi zvolená hodnota (koeficient): např. 20
- Výpočet: 799 / 20 = 39 bodů
Automaticky se tímto způsobem vypočítá výše bodů u všech produktů.
Ruční nastavení bodů
Bez ohledu na standardní automatické nastavení můžete výši bodů upravit dle potřeby ručně. V administraci v ➡️Zboží > Produkty vyberete produkt a napíšete výši bodů do kolonky Věrnostní program na kartě Zboží.
Výše zapsaných bodů se propíše do všech variant produktů. Pokud chcete mít odlišnou výši bodů i u jednotlivých variant, pak body musíte ručně přepsat u jednotlivých variant.
Nulování, stornování a přičítání bodů zákazníkům
V nastavení e-shopu si jednoduše sami určíte, kdy se body zákazníkům po posledním nákupu přičtou. Vzhledem k možnosti vrácení zboží doporučujeme nastavit si alespoň 14 dní. Stejně tak si nastavíte počet dní, kdy se bodové konto zákazníka automaticky vynuluje. Zákazníkům tak limitujete využití a platnost bodů.
➡️Nastavení > Nastavení e-shopu (Globální nastavení) > Věrnostní program
Je možné ručně upravit stav uživatelova konta, pokud mu chcete například kompenzovat nějakou nepříjemnost. Úpravu stavu bodového konta provedete v editaci uživatelského účtu v záložce Věrnostní program.
Počet bodů přičtených ke konkrétní objednávce editovat možné není. Pokud stornujete objednávku po přičtení bodů zákazníkovi, body zákazníkovi na bodovém kontě už zůstanou. Uplatní-li zákazník body na objednávku, kterou po odečtení bodů z jeho konta stornujete, body již zůstanou odečteny a nevrátí se zákazníkovi automaticky. Tyto situace doporučujeme případně řešit právě ruční úpravou bodového konta.
Akce a navýšení bodů
Rozhodli jste se, že svým zákazníkům zpestříte víkend větší nadílkou bodů? Pak běžte do nastavení, vyberte nastavení e-shopu (nebo globální nastavení) a tab Věrnostní program.
Vyplňte datum začátek akce a konec akce. Koeficient je číslo, kterým se bude po dobu akce násobit defaultní výše bodů u všech produktů v e-shopu. A zaškrtněte políčko Větší příděl bodů.
Body může zákazník směnit za dárek, slevu v Kč i v %
➡️Objednávky > Odběrové slevy
Sami si vyberete, jakým způsobem zákazník může využít nasbírané věrnostní body. Nabízíme výběr z několika možností – dárek, sleva v Kč a sleva v %. Jednotlivé typy slev můžete zkombinovat. Hodnotu bodů nebo výši slevy a její podmínky nastavíte i přidáte v ➡️Objednávky > Odběrové slevy, kde v levém menu kliknete na + u řádku Uplatnění věrnostních bodů.
Další možnosti práce s věrnostními body najdete v modulu slev.
Nezapomeňte si vytvořit pravidla, kterými se bude váš věrnostní program řídit
Pravidla a nastavení věrnostního programu jsou pro každý e-shop individuální. Proto si ve svém e-shopu vytvořte stránku, na které seznámíte své zákazníky s pravidly věrnostního programu. Stejně jako si můžete určit pravidla, můžete si vymyslet i vlastní název věrnostního programu a dál s ním pracovat. Cílem by mělo být zákazníka motivovat nejen k registraci, ale i k větším nákupům.