Příplatky - k produktu, k objednávce
Modul Příplatky umožňuje přiřadit příplatkové položky k jednotlivým produktům nebo k celé objednávce. Modul vám v případě zájmu aktivujeme, stačí se spojit s naším oddělením zákaznické péče. Ve většině případů je potřeba přizpůsobit šablony e-shopu.
➡️ Zboží > Příplatky
Vždy je potřeba si nejprve založit příplatek. V administraci přejděte do sekce ➡️ Zboží > Příplatky a v levém bočním menu zvolte Přidat příplatek a vyplňte potřebné informace.
- „Název v shopu“ – pod tímto názvem se příplatek zobrazuje zákazníkovi.
- „Název“ – váš název příplatku v administraci. Pole nemusíte vyplňovat, zobrazí se vám i „Název v shopu“.
- „Popis“ - zobrazí se zákazníkům e-shopu typicky po kliknutí na informační ikonku (tooltip).
- ,,Aktivní" - zde můžete zvolit, pokud chcete příplatek na nějaký čas vypnout nebo si zvolit mutaci eshopu, na které se bude zobrazovat či nikoliv.
- ,,Typ příplatku" - může být buď k objednávce, kde se nadefinuje ➡️ Objednávky > Slevy v akci Příplatek k objednávce, viz. obrázek níže nebo k produktu, který se nastavý na detailu produktu v záložce Doplňující v sekci Příplatky ke zboží.
- „Cena“ – můžete zadat pevnou cenu či procentuální výpočet z ceny produktu / objednávky.
- „Daň“ – sazbu DPH je třeba zvolit, protože příplatek může být i služba, která nemá produktovou kartu a e-shop tak nezná její zařazení do kategorií OSS v případě prodeje do zahraničí. Můžete zvolit možnost „podle produktů“, která reflektuje sazby DPH produktů a zemi, kam se objednává – pak není potřeba zakládat příplatky pro každou zemi zvlášť. Pokud se jedná o příplatek k celé objednávce, použije se nejvyšší sazba produktu v objednávce podobně jako u doprav. Pokud potřebujete nastavit konkrétní sazbu příplatku, je nutné založit takový příplatek pro každou zemi zvlášť a omezit jeho viditelnost pouze na danou mutaci, aby se zajistila správná sazba DPH.
- „Povinný příplatek“ – příplatek je vždy zaškrtnutý a zákazník nemá možnost jeho zašrtnutí zrušit. Při používání této volby zvažte, zda-li je váš případ v souladu se zákonem.
- „Vy výchozím stavu zaškrtnutý“ – příplatek je ve výchozím stavu zaškrtutý, aktivní, ale zákazník má možnost jeho zaškrtnutí zrušit. Ve výchozím stavu zaškrtnuté mohou být podle aktuální legislativy pouze služby poskytované zdarma, tedy různé bonusy, dárky.
- „Již zahrnut v ceně“ – aktivováním příplatku se nezvýší cena za produkt(y).
- ,,Jednorázový příplatek" - přílplatek bude u každé položky započítáván jen jednou, nehledě na to, kolik kůsu dané položky má uživatel v košíku.
Příplatky k produktu
Příplatek si nadefinujte v ➡️ Zboží > Příplatky.
Když máte příplatek připravený, přejděte na detail produktu. V záložce Doplňující najdete ve spodní části sekci Příplatky ke zboží, kde můžete přiřadit jeden nebo více příplatků.
Na detailu produktu a v košíku se pak příplatky zobrazují následovně:
Ukázka zobrazení příplatků v detailu produktu
Ukázka zobrazení příplatků k produktu v košíku
Příplatky k produktům můžete nastavit i pomocí hromadné úpravy.
Příplatky k objednávce v košíku
Příplatek si opět nadefinujte v ➡️ Zboží > Příplatky.
Ukázka zobrazení vzoru pro příplatek k objednávce
Poté přejděte do ➡️ Objednávky > Slevy a pomocí Nová sleva v levém menu založte nový záznam. V něm nastavte podmínku (např. Filtr produktů) a akci Příplatek k objednávce. Pokud nebude nastavena žádná podmínka, bude se příplatek zobrazovat v košíku u každého nákupu.
Nastavení slevy pro dárkové balení, nejprve si zvolíme podmínky použití a přidáme akci Příplatek k objednávce
Ukázka zobrazení příplatku k celé objednávce v košíku
Příklady využití příplatků
Nejčastěji příplatky k produktu využíváte například takto:
- Prodloužená záruka
- Sestavení produktu
- Dárkové balení
Nejčastěji příplatky k objednávce využíváte například takto:
- Recyklované / ekologické balení
- Příspěvek na dobročinný projekt
- Prodloužená doba na vrácení či výměnu zboží
- Pojištění proti poškození či ztrátě