Generované kódy
Modul Generované kódy umožňuje vygenerovat si téměř libovolné množství unikátních kódů, jejichž použití na e-shopu vyvolá určitou akci (typicky slevu, ať už fixní a nebo procentuální).
Příklady využití:
- Dárkové poukazy a dárkové karty
- Unikátní slevové kódy pro zasílání např. formou e-mailu k narozeninám nebo poděkování za nákup (podporuje např. mailingový nástroj Incomaker)
- Unikátní slevové kódy jako omluva či refundace objednávky
V článku se dozvíte
- Založení a správa generovaného kódu
- Uplatnění kódu
- Různé hodnoty generovaného kódu
- Správa administrátorských oprávnění
Založení a správa generovaného kódu
➡️ Objednávky > Generované kódy
Generovaný kód je ve wpjshopu označení libovolně velké skupiny kódů, sdružuje typicky kódy vygenerované za podobným účelem.
- V levém menu zvolte Přidat generovaný kód.
- Vyplňte Název. Prefix je nepovinný, pokud ho vyplníte, tento řetězec se přidá na začátek každého kódu, který vygenerujete. Vyplníte-li např. „WPJ-“, kódy budou mít formát „WPJ-HG82N“. Zvolte, jakým způsobem se určí konec platnosti kódů. Datum přidání nemusíte vyplňovat, při uložení se nastaví na aktuální.
- Uložte nastavení.
- Kliknutím na Akce > Vygenerovat kódy vygenerujte potřebné množství kódů.
Seznam kódů
Na záložce Seznam kódů najdete všechny kódy, které jste vygenerovali, a detaily – jeho platnost, v jaké objednávce byl například zakoupen, pokud souvisí s dárkovými poukazy, v jaké objednávce nebo objednávkách byl kód uplatněný.
U každého kódu můžete přidat nebo editovat jeho popis (například pro vlastní evidenci dárkových poukazů uplatněných v kamenných prodejných mimo náš pokladní systém atp.) a pomocí ikonky vpravo ručně označit kód jako již uplatněný.
Pomocí ikonek akcí vpravo můžete zakoupené dárkové poukazy znovu odeslat zákazníkovi na e-mail.
Prodloužení platnosti generovaného kódu
💡Žádá vás zákazník o prodloužení platnosti poukazu a vy jste se rozhodli mu vyhovět? Kódu můžete snadno změnit platnost kliknutím na Akce > Prodloužit platnost poukazu v jeho detailu.
Uplatnění kódu
Aby bylo možné kód uplatnit, vždy je potřeba mít k němu nastavenou Slevu. Generovaný kód v ní bude podmínkou – na vás je promyslet akci, kterou vyvolá.
Má-li sloužit jako dárkový poukaz, jeho specifika jsou popsaná v samostatném článku.
Různé hodnoty generovaného kódu
Generované kódy od dubna 2025 podporují možnost nastavit ke každému kódu při jeho generování konkrétní částku. Každý kód tak může mít rozdílnou hodnotu a přitom můžete nastavit jednu společnou slevu.
Možnosti využití
- Sloučení spousty slev do jedné – doposud pro každou hodnotu slevy bylo nutné zakládat nový generovaný kód. Nyní můžete kódy snáze organizovat například podle účelu. Vracíte-li například zákazníkům peníze formou poukazu, stačí mít jeden generovaný kód „Vrácení peněz“ a do něj postupně podle potřeby generovat jednotlivé kódy s příslušnými hodnotami. Stejně tak budete potřebovat už pouze jednu slevu, ta totiž přebírá hodnotu kódu.
- Částečné uplatnění poukazu – v nastavení slevy, resp. akce „uplatnění poukazu“ můžete povolit částečné uplatnění poukazu. Tím se zachová neuplatněná hodnota kódu a je možné použít ji v další objednávce.
- Sloučení dárkových poukazů s různými hodnotami do jednoho produktu s variantami – dříve bylo nutné zakládat samostatný produkt pro každou hodnotu dárkového poukazu. Oceníte zvlášť, máte-li více jazykových mutací.
- Dárkové karty jsou vylepšené dárkové poukazy, u kterých si zákazník může zvolit vlastní hodnotu. Doporučujeme umožnit částečné uplatnění, zákazníci se tak nemusí bát „nahrát“ na kartu vyšší částku.
Tato vylepšení by do budoucna umožnila například vracet peníze z objednávky, reklamace či vratky formou kódu (například nabízet kupón s o 10 % vyšší hodnotou, který by však šlo uplatnit pouze na vašem e-shopu). Tuto funkci zatím nemáme implementovanou. V případě zájmu nás kontaktujte.