Feedy - Kategorie porovnávačů zboží

Nastavení kategorie porovnávačů zboží

➡️ Administrace eshopu > Zboží > Sekce

Nastavit kategorie porovnávačů zboží je potřeba, aby se na zboží.cz z feedu (Sklik) tvořila remarketingová publika, které prohlédnou danou kategorii.

Kategorie porovnávačů a jejich sekce aktualizujeme jednou týdně přímo ze zdroje dat daného porovnávače.

Správné nastavení kategorie porovnávačů vede ke zvýšení návštěvnosti, konverzního poměru a sníženy ceny za proklik, urychluje párování produktů v porovnávačích zboží.  Na zboží.cz je třeba mít vyplněné kategorie, jinak se nedělají remarketingová publika, které prohlédnou danou kategorii. 

V přehledu sekcí vidíte, které sekce jsou provázané s kategorií zboží produktových porovnávačů. V pořadí zleva doprava: Heureka, Google nákupy, Zboží.cz, Glami.

Pokud vidíte ve sloupci napravo šedivý trojúhelník s vykřičníkem, kategorie porovnávače zboží je zastaralá, proto je třeba vybrat si aktuální. Zboží se ale i přesto v kategorií prozatím zobrazuje. Důrazně však doporučujeme kategorie aktualizovat.

Pokud trojúhelníček nezmizí, stále máte zadanou starou google kategorii.

Je to standardní chování, jelikož je třeba, v případě, že nenaleznete žádnou, dle Vás vhodnou, novou kategorii, tak abyste byl schopen zachovávat stávající (kterou Google ještě podporuje, ale za nedlouho už třeba nemusí).

Můžete si všimnout, že když kliknete na vyhledávací pole, ještě než začnete psát, je tam zobrazená aktuálně přiřazená sekce.

Kategorie je možné přiřadit v nastavení sekce, záložka XML Feed.  Kategorie volíte zvlášť pro každý porovnávač.

Začnete-li vyplňovat název kategorie porovnávače, systém Vám automaticky napoví dostupné možnosti. Nastavení kategorie je nutné potvrdit tlačítkem OK.

Pokud potřebujete namapovat kategorie třetí strany, kterou nyní WPJ Shop nepodporuje, můžete k tomu využít funkcionalitu mapování pro feedy, konkrétně např. funkci section.map('název mapy'). Více je mapování popsáno na konci stránky zde https://napoveda.wpjshop.cz/article/104-feedy-konfigurator.

Nastavení hlavní X vedlejší sekce zboží 

Často se stává, že na e-shopu máte jeden produkt zařazený do několika kategorií (např. Dámské spodní prádlo > Kalhotky a zároveň třeba i Výprodej). Porovnávače zboží z toho mohou být zmatené, a tak zboží posílají raději v obou kategoriích, vy ale můžete pozorovat horší skóre ve spárovanosti produktů, problémy v nepřiřazených sekcích atd. Tomu se dá předejít tím, že si na e-shopu určíte tzv. hlavní či vedlejší kategorii.

➡️ Zboží > Sekce > karta Sekce obchodu

V administraci e-shopu v sekci  Zboží > Sekce na kartě Sekce obchodu vpravo vidíte položku Priorita – vedle ní rozbalovací okénko s možnostmi Normální, Hlavní, Vedlejší. Standardně mají všechny sekce nastavenou jako výchozí prioritu Normální. V sekci Výprodej by v tomto případě bylo vhodné přenastavit prioritu na Vedlejší, díky tomu se produkt do feedů s tímto zařazením nedostane, bude-li zařazený zároveň v nějaké jiné sekci s prioritou vyšší.