Ecomail
Oslovte efektivně své zákazníky díky integraci nástroje Ecomail. Ecomail je marketingová platforma pro posílání newsletterů a SMS, automatizovaný e‑mailing a rychlý růst databáze kontaktů.
Základní synchronizaci dat mezi wpjshop a Ecomail provádíme prostřednictvím XML feedů. Rozšířenou synchronizaci poskytuje náš přenos informací a událostí v reálném čase pomocí sGTM tagu.
Pro integraci wpjshop s Ecomail, musíte mít u této služby aktivní tarif Marketer+
Základní funkce
Základní propojení vašeho e-shopu na platformě wpjshop s Ecomail umožňuje přenos těchto dat:
- Uživatelé
- Objednávky
- Produkty
Přenos těchto dat probíhá 1× denně v noci prostřednictvím XML feedů.
Můžete tvořit různé typy kampaní, například:
- Uvítací série po registraci: Získání důvěry a představení výhod nákupu, důvody, proč odebírat newsletter, výhody účtu, slevový kód, top produkty...
- Reaktivace neaktivních uživatelů X měsíců od posledního nákupu: Oživení databáze a snížení počtu neaktivních kontaktů, lze nabídnout speciální sleva, top novinky...
- Podle počtu / objemu objednávek: VIP zákazníci – exkluzivní nabídky, jednorázoví zákazníci – motivační kód pro další nákup.
- Na základě kategorie zakoupeného zboží: Cross-sell a up-sell – doplňky a příslušenství k již zakoupenému produktu, edukační série... (zatím pouze podle první úrovně kategorie produktu, Ecomail přepracovává práci se stromem sekcí)
- Pravidelné nesegmentované newslettery: pravidelné novinky, tématické newslettery podle ročního období nebo marketingových „svátků“ typu Black Friday, soutěže...
Pokročilé funkce
Integrace je připravená pro přenos dat v reálném čase prostřednictvím event a sGTM tagu v Google Tag Manageru.). Přes server-side GTM se přenáší tyto události:
- Registrace uživatele
- Přihlášení a odhlášení odběru newsletteru
- Vložení do košíku (pro práci s opuštěným košíkem), odebrání z košíku
- Vytvoření objednávky
Detailní informace o implementaci sGTM tagu naleznete v nápovědě služby Ecomail.
Abyste tyto funkce mohli využívat, je třeba mít nastavené server-side měření na vašem e-shopu – ať už prostřednictvím wpj nebo nezávisle na nás. Server-side měření vám může přinést mnoho dalších benefitů mimo plné propojení s Ecomail. Nese sebou náklady podle využití serverů, z toho důvodu je zpoplatněno pravidelným měsíčním poplatkem.
Díky sGTM integraci získáte navíc:
- Okamžitý přenos informací prostřednictvím událostí (vizte výše)
- Možnost posílat kampaně typu „opuštěný košík“
- Přesnější výstupy analytiky
Postup propojení s e-shopem
- Pokud ještě nemáte založený účet u Ecomail, zaregistrujte se.
- Kontaktujte prostřednictvím své klientské sekce naše oddělení zákaznické podpory, které vám aktivuje modul Ecomail.
- Po aktivaci modulu založte feedy pro Ecomail:
- Přejděte v administraci e-shopu do ➡️ Nástroje > Feedy.
- V levém menu zvolte Přidat feed. Vytvořte jej ze šablony „Ecomail uživatelé“ a uložte.
Založte další dva feedy, které využijí šablony „Ecomail objednávky“ (případně „Ecomail objednávky (přepočet na CZK)“, vizte účel níže) a „Ecomail produkty“. Feedy nastavte jako „Aktivní“. U feedu objednávek v záložce Zdroj dat nastavte max. 2 dny od poslední změny, více je pouze zbytečnou zátěží pro infrastrukturu.
Založení nového feedu ze šablony Feedy můžete mít založené pro každou jazykovou mutaci zvlášť (a omezené např. zemí, jazykem, měnou) v závislosti na tom, jak pracujete s e-mailingem (pokud máte Ecomail účty pro jednotlivé mutace oddělené), není to ale nutné – lze pracovat v rámci jednoho účtu.
- Přejděte do svého účtu v Ecomail na ➡️ Správa účtu > Integrace. Najděte rozšíření pojmenované „WPJ“ a klikněte na Podrobnosti:
- Vyberte seznam kontaktů v Ecomail, do kterého chcete přenášet kontakty z e-shopu.
Do dalších tří polí vložte URL adresy feedů, které jste vytvořili ve svém e-shopu.
💡 Máte-li jazykové mutace, detaily k donastavení naleznete v nápovědě služby Ecomail.
💡 Feed produktů zde slouží pouze ke spárování produktů v událostech se záznamy v Ecomailu. Abyste mohli pracovat s feedem produktů v obsahu e-mailu, postupujte později podle nápovědy Ecomailu – Zbožový feed.
Okno s nastavením integrace v administraci Ecomail
- Uložte kliknutím na tlačítko Propojit. V tuto chvíli se spustí prvotní synchronizace dat, která může v závislosti na množství dat trvat i několik hodin. Pokud se vám nenačtou všechny kontakty, produkty atp., kontaktujte podporu Ecomail, ručně spustí plnou synchronizaci.
Dále se všechna data aktualizují prostřednictvím feedů pravidelně 1× za 24 hodin v noci. Aktualizaci lze vyvolat i ručně kliknutím na tlačítko Aktualizovat feedy v nastavení integrace. Doporučujeme těsně před odesíláním větších kampaní. (V rámci automatizací bohužel nelze tuto akci pokaždé vyvolat.)
- Vložte si prostřednictvím GTM na e-shop měřicí kód. Postupujte podle nápovědy Ecomail – část „Implementace přes platformy třetích stran“. Umožní například sledování pohybu návštěvníka po webu a automatizace s triggerem „navštíví stránku“.
- Nastavte webhook podle návodu níže.
Webhook pro přenos informace o přihlášení a odhlášení
Aby se do e-shopu informace o tom, že se některý z uživatelů e-shopu odhlásil z odběru newsletteru v prostředí Ecomailu (například kliknutím na odkaz v e-mailu) nebo naopak přihlásil například prostřednictvím nějakého formuláře, pop-upu atp., využívá se tzv. webhook.
- V administraci Ecomail klikněte na Kontakty a otevřete váš seznam kontaktů.
- V levém menu zvolte Nastavení seznamu.
- Ve spodní části naleznete část Nastavení webhooku. Aktivujte volbu Posílat informace na webhook a do pole URL adresa doplňte adresu vašeho e-shopu doplněnou o /_ecomail/update_contact – například tedy https://www.wpj.cz/_ecomail/update_contact.
V jakých přesně případech se odešle webhook, najdete v článku v nápovědě Ecomail.
Štítky v Ecomailu
- Štítek WPJ Ecomail přiřazuje kontaktům, které byly přeneseny z wpjshopu,
- Štítek WPJ_newsletter je u kontaktů, u nichž udělil kontakt souhlas s odběrem newsletteru.
- Jako další štítky se pomocí feedu „Ecomail uživatelé“ přenášejí Skupiny uživatelů z e-shopu. Tato funkce v Ecomailu přibyla v první polovině června 2025, chcete-li doplnit štítky se skupinami ke všem kontaktům, je třeba kontaktovat podporu Ecomail a požádat o kompletní přenahrání kontaktů z feedu. Předtím zkontrolujte, že ve feedu skupiny uživatelů opravdu máte uvedené (v tagu <GROUPS>, případně si aktualizujte feed ze šablony „Ecomail uživatelé“, aktuální verze šablony již skupiny obsahuje.
Custom data ve feedech
Ecomail podporuje vlastní pole u uživatelů i u objednávek. Potřebujete pro efektivní segmentaci kontaktů v e-mailingové platformě předat z e-shopu nějaká specifická data? Je pravděpodobné, že dokážeme pomoci.
- U uživatelů se bavíme o vlastních polích,
- u objednávek se jedná o tzv. transaction.props.
Jazykové mutace a více měn
Ecomail podporuje více jazykových mutací ve formě možnosti ukládat kontakty do různých seznamů. Detaily k nastavení mutací naleznete v nápovědě služby Ecomail.
Více měn v rámci jednoho účtu Ecomail nepodporuje. Řešením je:
- přepnutí jednoho účtu na agenturní (to vám může udělat pouze podpora Ecomail), založení dalšího např. pro slovenskou mutaci v EUR a přiřadit pod správu agenturního ten, který pracuje s objednávkami v eurech.
- přepočítávat objednávky z cizích měn na jednotnou (typicky v CZK) už v konfigurátoru feedu v e-shopu. Pro tento účel existuje šablona feedu Ecomail objednávky (přepočet na CZK).
Zbožový feed
Abyste mohli pracovat s feedem produktů v obsahu e-mailu, je třeba napojit si v Ecomailu feed produktů, který máte ve wpjshopu vytvořený ze šablon Heureka nebo Google. Takové feedy v e-shopu s největší pravděpodobností máte založené, případně naleznete návod v článku XML - feedy. Feed „Ecomail produkty“ se využívá pro napárování produktů v importovaných objednávkách, k segmentaci kontaktů atp., nikoli pro obsah e-mailu.
Postupujte podle nápovědy Ecomailu – Zbožový feed.
Potřebujete-li produkty do e-mailů používat například s různými cenami, Zbožových feedů je možné napojit několik, například tedy jeden s cenami v CZK a druhý s cenami v EUR nebo třeba s B2B cenami.
Feed článků
Hodí se vám v newsletteru zobrazovat výpis článků? Pak využijete možnost načítat nejaktuálnější články přímo z e-shopu.
- Založte si v administraci nový feed ze šablony „Ecomail články“ a aktivujte jej.
- Přejděte v Ecomail do Další > RSS feedy a vložte URL adresu nového feedu.
- Jak použít získaná data v šabloně newsletteru naleznete v nápovědě Ecomail.
Slevové kupóny
Ecomail podporuje odesílání unikátních slevových kódů v rámci automatizací. Nelze se ale generovat za základě potřeba mailingu. Kódy je třeba vygenerovat v administraci wpjshopu a naimportovat je do samostatné složky v Ecomail v Další > Slevové kódy. Poté je můžete do šablony e-mailu vložit pomocí tzv. merge tagu (funguje stejně jako zástupné symboly ve wpjshopu). Doporučujeme využít možnost nastavit si e-mailové upozornění v okamžiku, kdy kódy budou docházet. Kdyby došly, automatizace se přestanou odesílat.