Ecomail
Oslovte efektivně své zákazníky díky integraci nástroje Ecomail. Ecomail je marketingová platforma pro posílání newsletterů a SMS, automatizovaný e‑mailing a rychlý růst databáze kontaktů.
Základní synchronizaci dat mezi wpjshop a Ecomail provádíme prostřednictvím XML feedů. Rozšířenou synchronizaci poskytuje náš přenos informací a událostí v reálném čase pomocí sGTM tagu.
Pro integraci wpjshop s Ecomail, musíte mít u této služby aktivní tarif Marketer+
Základní funkce
Základní propojení vašeho e-shopu na platformě wpjshop s Ecomail umožňuje přenos těchto dat:
- Uživatelé
- Objednávky
- Produkty
Přenos těchto dat probíhá 1× denně v noci prostřednictvím XML feedů.
Můžete tvořit různé typy kampaní, například:
- Uvítací série po registraci: Získání důvěry a představení výhod nákupu, důvody, proč odebírat newsletter, výhody účtu, slevový kód, top produkty...
- Reaktivace neaktivních uživatelů X měsíců od posledního nákupu: Oživení databáze a snížení počtu neaktivních kontaktů, lze nabídnout speciální sleva, top novinky...
- Podle počtu / objemu objednávek: VIP zákazníci – exkluzivní nabídky, jednorázoví zákazníci – motivační kód pro další nákup.
- Na základě kategorie zakoupeného zboží: Cross-sell a up-sell – doplňky a příslušenství k již zakoupenému produktu, edukační série... (zatím pouze podle první úrovně kategorie produktu, Ecomail přepracovává práci se stromem sekcí)
- Pravidelné nesegmentované newslettery: pravidelné novinky, tématické newslettery podle ročního období nebo marketingových „svátků“ typu Black Friday, soutěže...
Pokročilé funkce
Integrace je připravená pro přenos dat v reálném čase prostřednictvím event a sGTM tagu v Google Tag Manageru.). Přes server-side GTM se přenáší tyto události:
- Registrace uživatele
- Přihlášení a odhlášení odběru newsletteru
- Vložení do košíku (pro práci s opuštěným košíkem), odebrání z košíku
- Vytvoření objednávky
Detailní informace o implementaci sGTM tagu naleznete v nápovědě služby Ecomail.
Abyste tyto funkce mohli využívat, je třeba mít nastavené server-side měření na vašem e-shopu – ať už prostřednictvím wpj nebo nezávisle na nás. Server-side měření vám může přinést mnoho dalších benefitů mimo plné propojení s Ecomail. Nese sebou náklady podle využití serverů, z toho důvodu je zpoplatněno pravidelným měsíčním poplatkem.
Díky sGTM integraci získáte navíc:
- Okamžitý přenos informací prostřednictvím událostí (vizte výše)
- Možnost posílat kampaně typu „opuštěný košík“
- Přesnější výstupy analytiky
Jak postupovat?
- Pokud ještě nemáte založený účet u Ecomail, zaregistrujte se.
- Kontaktujte prostřednictvím své klientské sekce naše oddělení zákaznické podpory, které vám aktivuje modul Ecomail.
- Po aktivaci modulu založte feedy pro Ecomail:
- Přejděte v administraci e-shopu do ➡️ Nástroje > Feedy.
- V levém menu zvolte Přidat feed. Vytvořte jej ze šablony „Ecomail uživatelé“ a uložte.
Založte další dva feedy, které využijí šablony „Ecomail objednávky“ a „Ecomail produkty“. Feedy nastavte jako „Aktivní“. U feedu objednávek v záložce Zdroj dat nastavte max. 2 dny od poslední změny, více je pouze zbytečnou zátěží pro infrastrukturu.
Založení nového feedu ze šablony
Zkopírujte adresu XML feedu, kterou vložíte do administrace Ecomail Feedy můžete mít založené pro každou jazykovou mutaci zvlášť (a omezené např. zemí, jazykem, měnou) v závislosti na tom, jak pracujete s e-mailingem (pokud máte Ecomail účty pro jednotlivé mutace oddělené), není to ale nutné – lze pracovat v rámci jednoho účtu.
- Přejděte do svého účtu v Ecomail na ➡️ Správa účtu > Integrace. Najděte rozšíření pojmenované „WPJ“ a klikněte na Podrobnosti:
- Vyberte seznam kontaktů v Ecomail, do kterého chcete přenášet kontakty z e-shopu.
Do dalších tří polí vložte URL adresy feedů, které jste vytvořili ve svém e-shopu.
💡 Máte-li jazykové mutace, detaily k donastavení naleznete v nápovědě služby Ecomail.
💡 Feed produktů zde slouží pouze ke spárování produktů v událostech se záznamy v Ecomailu. Abyste mohli pracovat s feedem produktů v obsahu e-mailu, postupujte později podle nápovědy Ecomailu – Zbožový feed.
Okno s nastavením integrace v administraci Ecomail
- Uložte kliknutím na tlačítko Propojit. V tuto chvíli se spustí prvotní synchronizace dat, která může v závislosti na množství dat trvat i několik hodin. Pokud se vám nenačtou všechny kontakty, produkty atp., kontaktujte podporu Ecomail, ručně spustí plnou synchronizaci.
- Dále se všechna data aktualizují pravidelně 1× za 24 hodin v noci.
Štítky v Ecomailu
- Štítek WPJ Ecomail přiřazuje kontaktům, které byly přeneseny z wpjshopu,
- Štítek WPJ_newsletter je u kontaktů, u nichž udělil kontakt souhlas s odběrem newsletteru.
Webhook pro přenos informace o přihlášení a odhlášení
Aby se do e-shopu informace o tom, že se některý z uživatelů e-shopu odhlásil z odběru newsletteru v prostředí Ecomailu (například kliknutím na odkaz v e-mailu) nebo naopak přihlásil například prostřednictvím nějakého formuláře, pop-upu atp., využívá se tzv. webhook.
- V administraci Ecomail klikněte na Kontakty a otevřete váš seznam kontaktů.
- V levém menu zvolte Nastavení seznamu.
- Ve spodní části naleznete část Nastavení webhooku. Aktivujte volbu Posílat informace na webhook a do pole URL adresa doplňte adresu vašeho e-shopu doplněnou o /_ecomail/update_contact – například tedy https://www.wpj.cz/_ecomail/update_contact.
V jakých přesně případech se odešle webhook, najdete v článku v nápovědě Ecomail.
Custom data ve feedech
Ecomail podporuje vlastní pole u uživatelů i u objednávek. Potřebujete pro efektivní segmentaci kontaktů v e-mailingové platformě předat z e-shopu nějaká specifická data? Je pravděpodobné, že dokážeme pomoci.
- U uživatelů se bavíme o custom fields,
- u objednávek se jedná o tzv. transaction.props.