B2B e-shop – představení funkcí

E-shopová platforma wpjshop vám umožňuje snadno spravovat B2C i B22 e-shop v rámci jedné administrace, což vám přinese efektivitu při práci. Dokážeme přizpůsobit prostředí pro nákupy i jednotlivé funkce odlišným potřebám vašich B2B a B2C zákazníků tak, aby jejich nákupní proces byl co nejpříjemnější záležitostí.

Tento článek slouží jako přehled jednotlivých funkcí, které pro váš B2B e-shop mohou být přínosné. Nemusíte využít zdaleka všechny – konkrétní zadání pro váš projekt připraví projektový manažer.

Frontend – prostředí pro zákazníky

Odlišné zobrazení na frontendu

Velkoobchodním zákazníkům nabízíme zrychlené nákupy pomocí katalogu odlišného od toho, ze kterého vybírají B2C zákazníci. Pro B2B zákazníky zpravidla používáme kompaktnější zobrazení, které umožňuje vkládání do košíku rovnou z katalogu.

Ukázka jedné z několika možností zobrazení B2B katalogu produktů
Ukázka standardního B2C katalogu produktů pro porovnání

B2B zákazníkům typicky přizpůsobujeme i košík (o tom se dočtete v článku níže) a úvodní stranu e-shopu, kde mohou mít přehled například o svém obratu za určité období a rychlý přístup k funkcím, jako jsou import objednávky nebo opakování objednávky.

B2B zákazníci mohou vidět jiné bannery než maloobchodní zákazníci, můžete jim sdělovat jiné informace v informačních panelech.

Odlišný sortiment

Potřebujete B2B a B2C zákazníkům nabízet odlišný sortiment? Pro omezení prodeje určitých produktů jedné či druhé skupině poslouží Omezení prodeje.

Prodej jednotlivých kusů produktu i celých balení usnadní Sety. Naskladníte-li jednotlivé kusy a set (balení) bude tvořen například 10 kusy jednotlivého produktu, skladové zásoby se budou správně odečítat a nebudete mít produkty blokované pro každé balení zvlášť, jsou-li zaměnitelná.

Registrace do velkoobchodu

Registrace do velkoobchodu probíhá zpravidla prostřednictvím samostatného formuláře. Velkoobchodní účty máte možnost ručně schvalovat. Při té příležitosti můžete zákazníkovi nastavit cenové podmínky.

O nové registraci do velkoobchodu vás e-shop informuje e-mailem. Přejděte do editace uživatelského účtu v administraci, zařaďte zákazníka do odpovídající skupiny uživatelů a nastavte jej jako aktivní.

Skupiny uživatelů

Velkoobchodní zákazníky definujete pomocí skupin uživatelů. Skupina či skupiny, které označují B2B zákazníky, musí mít přiřazený Typ B2B (vizte screenshot níže). Na základě tohoto označení e-shop používá jiná zobrazení, odesílá jiné e-maily, poskytuje pokročilé B2B funkce... Skupinám uživatelů snadno hromadně přiřadíte cenovou hladinu či ceník.

Import do košíku

Import objednávky, respektive import položek do košíku, je oblíbeným způsobem pro rychlou B2B objednávku. Zákazník do e-shopu může nahrát .csv soubor, ve kterém je vždy na řádku kód produktu a počet kusů, který chce objednat, oddělené středníkem, a nebo zadává tato data rovnou do textového pole v košíku. Po potvrzení se položky do košíku vloží a zákazník dokončí objednávku.

Správa poboček

Modul Správa poboček umožňuje sloučit správu několika uživatelských účtu pod jeden, tedy vytvářet podřazené zákaznické účty a objednávat na několik různých adres bez opakovaného vyplňování dodacích údajů.

Správu poboček neaktivujeme s modulem B2B automaticky, jedná se o poměrně specifickou funkci. Máte-li zájem ji využívat,

Předobjednávky

Modul Předobjednávky umožní vašim velkoobchodním zákazníkům projevit zájem o nákup většího množství zboží – zpravidla na nadcházející sezónu / sezóny.

Pomocí modulu nadefinujete jednotlivé předobjednávky (ty definují zboží, které je možné v předobjednat, a podmínky nákupu) a termíny, během kterých mohou zákazníci konkrétní zboží předobjednávat. Po uplynutí tohoto data získáte souhrnné podklady pro objednání zboží od vašich dodavatelů. Zboží můžete následně svým zákazníkům expedovat i po částech a mít neustále přehled o tom, v jakém stavu se předobjednávka nachází. Detaily o modulu Předobjednávky si můžete přečíst v samostatném článku.

Modul Předobjednávky není součástí modulu B2B, ale jeho přínosným rozšířením.

Funkce v administraci e-shopu

Cenové hladiny a ceníky

Cenové hladiny i ceníky slouží k individuálnímu nastavení cen pro skupinu uživatelů či konkrétní uživatele.

Cenové hladiny jsou přínosné v situaci, kdy používáte obecnější pravidla, jako jsou například procentuální slevy na určité kategorie, produkty konkrétního výrobce atp., ačkoli můžete slevu či cenu nastavit až na úrovni jednotlivých produktů. Všechny jejich možnosti jsou detailněji popsané v samostatném článku.

Ceníky využijete zejména v okamžiku, kdy potřebujete definovat finální částku, za kterou se produkt nebo jeho varianta prodává a případně ještě nastavovat slevu z této částky. Časté je využití v kombinaci s různými měnami.

Filtrování uživatelů a objednávek

Objednávky od B2B zákazníků jsou označené příznakem B2B, podle kterého můžete v administraci filtrovat.

Informační panel pro B2B

Modul B2B přidá nový typ informačního panelu. Pokud infopanel s tímto typem (zpravidla je pojmenovaný „Výchozí B2B“) založíte, B2B zákazníkům se bude zobrazovat odlišný infopanel než zákazníkům B2C a nepřihlášeným.

Zaokrouhlování pro B2B zákazníky

Wpjshop umožňuje odlišné nastavení měny. Přejděte do ➡️ Nastavení > Měny, vyberte měnu a přejděte na záložku B2B. Aktivováním volby „Odlišné pro B2B“ se odemkne nastavení, které se použije pouze pro B2B zákazníky.

Další zajímavé funkce užitečné nejen pro B2B

  • Nákupní seznamy
  • Nejčastější nákupy
  • Opakování objednávky – kliknutí na odkaz v přehledu objednávek nebo detailu objednávky vloží do košíku ty samé produkty pro rychlé objednání